Hedin Group stärker sitt ägande i Tuve Bygg

Anders Hedin genom Hedin Group stärker sitt ägande i Tuve Bygg med innehållande dotterbolag Tuve Byggservice AB och Tuve Snickeri AB.

Totalt äger nu Hedin Group 75% av Tuvekoncernen.

-Tuve Bygg med dotterbolag har nu en bra harmoni med ordning och reda. Det finns fina framtidsutsikter, med bra beställare som efterfrågar Tuves sätt att arbeta som innebär bra ekonomi och en bra resa för alla inblandade. Alla parametrar samlat gör att det känns riktigt bra att öka ägandet i Tuve, säger Anders Hedin.

Hedin Group klev in som huvudägare i Tuve 2017 och har successivt ökat sitt ägande genom åren.

Tuve Bygg har sedan starten 1979 verkat och växt i Göteborgsregionen, och sedan 2016 arbetar vi både i Göteborgs- och Stockholmsregionerna med alla typer av byggprojekt och uppdragsgivare. I oktober 2020 stärker Anders Hedin genom Hedin Group sitt ägande i Tuve Bygg med innehållande dotterbolag Tuve Byggservice AB och Tuve Snickeri AB. Totalt äger nu Hedin Group 75% av Tuvekoncernen.

Tuve Bygg är moderbolag i koncernen som 2019 omsätter ca 2 miljard kr och har en offensiv expansionsplan där den genomsnittliga årliga tillväxten skall vara minst 5 % tillsammans med över 250 medarbetare som alla bidrar till att skapa den unika Tuve-andan.

Emil Löveryd

Presskontakt VD och Koncernchef Hedin Construction Hedin Construction AB 0728-853410
Hedin Construction AB

Johannefredsgatan 5