Webbsatsning: Fritidsresor öppnar ny resebutik på MSN

Sveriges största researrangör, Fritidsresor, lanserar ett nytt webbsamarbete: MSN Charter. Det blir Fritidsresors första nätbutik utanför den egna webbplatsen - och MSN:s enda chartersamarbete.

Idag bokas varannan resa hos Fritidsresor på webben. Med MSN Charter flyttar bolaget fram positionerna på webben ytterligare.

- Vi ska finnas där våra kunder finns: MSN.se är tillsammans med  bland annat Messenger och Hotmail, Sveriges mest andvända nätverk av onlinetjänster, säger Christian Clemens, Fritidsresor Sverige.

För MSN innebär samarbetet med Fritidsresor en breddning.

- Nu får våra resglada besökare också möjlighet att inspireras och planera sin chartersemester på MSN, säger Rickard Berthold, affärsutvecklare på MSN.

- Vi valde att samarbeta med Fritidsresor för att de är innovativa och tillför attraktiva tjänster och funktioner till portalen.

MSN Charter blir en integrerad tjänst för charterresor på MSN.se med koppling till samtliga tjänster och funktioner på fritidsresor.se.

- Våra kunder kommer att känna igen sig på MSN Charter. Samtidigt hoppas vi på nya besökare och resenärer, säger Christian Clemens.

De senaste åren har Fritidsresor gjort stora webbsatsningar med egen webb-TV, barnsajten travelkids.se, resereportage med kändisar, filmer, tävlingar och Sveriges största hyrbilsportal. På ett år har webbförsäljningen ökat med över 20 procent.

För mer information:

Peter Hellström, informatör, Fritdsresor: tel. 08-7207496, 0761-049971.

Fritidsresors pressjour (utanför kontorstid): 08-59995050.

Rickard Berthold, Business Development, MSN Sverige: tel. 08-7523239,

073-4083239.

____________________________________________________________________________________

Fritidsresor är Sveriges största researrangör med och en marknadsandel på drygt 30 procent (följt av Ving och Apollo). http://www.fritidsresor.se har cirka 800 000 unika besökare i månaden. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Grand Tours och flygbolaget TUIfly Nordic. Sedan september 2007 ingår Fritidsresegruppen i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.

MSN har fler än 465 miljoner unika användare varje månad. MSN finns på 42 marknader och på 21 olika språk och är världsledande på att leverera innehållsupplevelser för konsumenter och erbjuda onlineannonsering för företag. Windows Live är en ny generation internettjänster och mjukvara som

samlar alla relationer, intressen och den information som människor bryr sig om mest på ett säkert sätt oavsett om det är på en PC, annan enhet eller på webben. MSN och Windows Live kommer att fortsätta erbjudas som separata tjänster. Windows Live tjänsterna hittas på http://get.live.com. MSN finns på http://www.msn.se.