Nu adderas Kanada till TUIs skidutbud med tre högklassiga skidorter på öst- och västkusten.

Skidåkning i världsklass och naturupplevelser – TUI lanserar skidresor till Kanada

För två år sedan lanserade TUI skidresor till de italienska och franska Alperna, och kort därpå lades även Österrike till i destinationsutbudet. Det senaste året har bokningarna av skidresor hos TUI mer än fördubblats. Nu adderas Kanada till utbudet med tre högklassiga skidorter på öst- och västkusten.

Om du är ute efter en oförglömlig skidresa så är Kanada ett måste. Kanadensiska skidorter är i världsklass tack vare sina långa säsonger, oslagbara snö, lugna backar och varierade terräng. På skidresa med TUI till Kanada kan kunder välja bland flera skidorter som passar skidentusiaster på alla nivåer, från familjer med barn till professionella skidåkare och snowboardåkare. Nyheterna inkluderar resor till Whistler i British Columbia, Banff i Alberta och Tremblant i Quebec.

– För några år sedan lanserade vi skidresor till Alperna, och responsen från våra nordiska kunder har varit mycket positiv. Därför vill vi erbjuda ännu fler alternativ och upplevelser för våra snöälskande kunder. De fantastiska destinationerna i Kanada är det perfekta tillskottet till vårt ständigt växande utbud av skidresor, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI i Norden.

Banff – Fjärderlätt snö och nationalparksmiljö
Beläget i hjärtat av de kanadensiska Klippiga bergen, erbjuder Banff en fantastisk natur och högklassig skidåkning. Skidåkare och snowboardåkare får enastående vyer över majestätiska berg, orörda snötäckta skogar och frusna sjöar. Banff har också varierad terräng som passar alla färdighetsnivåer, från mjuka backar för nybörjare till utmanande åk för experter. Dessutom erbjuder staden Banff en charmig atmosfär med mysiga logier, restauranger och butiker.

Whistler – Kombinera naturupplevelser med skidåkning
Som en av Nordamerikas största skidorter är Whistler känd för sitt stora terrängutbud och förstklassiga faciliteter. Med över 8 000 hektar skidbar terräng erbjuder Whistler Blackcomb något för alla, inklusive långa kryssningsturer, branta nedfarter och spännande terrängparker. Skidorten har också faciliteter i världsklass, inklusive lyxiga boenden, exklusiva matställen och livligt nattliv. Dessutom gör Whistlers närhet till Vancouver det lättillgängligt för internationella besökare.

Tremblant – kanadensisk charm möter franskinfluerad kultur
Beläget i Laurentians bergen i Quebec, är Tremblant känt för sin charmiga europeiska by och livliga atmosfär. Efter en dag i backen kan besökare utforska den bilfria byn fylld med färgglada byggnader, mysiga kaféer och boutiquebutiker. Tremblants skidterräng erbjuder en mix av preparerade spår, gläntor och utmanande branta backar, vilket tilltalar skidåkare och snowboardåkare på alla nivåer. Dessutom arrangerar resorten olika evenemang och festivaler under vintersäsongen, vilket bidrar till dess festliga atmosfär.

Om TUIs skidresor till Kanada

• I TUIs skidresor till Kanada ingår flygresa med reguljärflyg, transfer och hotell. Via TUI-appen har du tillgång till kundservice dygnet runt.
  • Flyg från Stockholm-Arlanda, Göteborg-Landvetter och Köpenhamn-Kastrup. Välj bland flera ledande flygbolag, som Air Canada, Lufthansa, Icelandair, KLM, med flera.
  • · Avresor mellan den 7 december 2024 och den 29 mars 2025.

TUI erbjuder även flera utflykter och upplevelser i Kanada som går att förboka bekvämt och tryggt innan avresa.

TUI är världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över. Den nordiska verksamheten etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg, hotell och upplevelser. Några av de mest populära resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI i Norden består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland, flygbolaget TUIfly samt Nazar och ingår sedan 2000 i TUI Group.