SJ + Fritidsresor = Sant: Varannan tågcharter slut efter halv dag

SJ och Fritidsresors satsning på tågcharter redan nu till sommaren lockade fler än arrangörerna vågat hoppas på. Första avgången, 29 juni, är helt fullbokad. Arrangörerna tittar redan på en utökning. – Vi har fått spontana, positiva kommentarer från resenärer hela dagen. Det säger Jan Olsson, ansvarig för affärsutveckling på SJ. Fritidsresors Lottie Knutson är positivt överraskad över responsen. – Semester handlar om njutning, tid tillsammans och upplevelser. Att tågchartern dessutom är miljövänlig är en extra bonus. – Kombinationen ligger uppenbarligen i tiden. Fritidsresor tittar redan tillsammans med SJ på möjligheten till extra avgångar och platser. De svenskar som nappade allra först kommer från Nykvarn, Eskilstuna, Stockholmstrakten, Göteborg och Helsingborg. Bilder för publicering Internetadress: www.holidayphoto.nu Username: foto Password: 7479 Keyword/nyckelord: bluetrain OBS! Uppge alltid arrangören, Fritidsresor, med fotografens namn eller endast Fritidsresor om namn på fotograf inte finns. För mer information, Fritidsresor: Kontakta Lottie Knutson 070-645 24 64 eller Marie Malmros, 070-746 71 96 För mer information, SJ: Kontakta Mark Vadasz, tel 070-762 44 55