Pengarna tillbaka vid uppsägning

- Vi har kollat med våra kunder och det finns en liten oro vad gäller jobbet. Som vanligt är det fler som oroar sig än som verkligen drabbas, varför en ny del i avbeställningsskyddet uppfattas positivt.

Det säger Fritidsresors Sverigechef Bassam el Mattar.

Den nya punkten ingår från och med 26 januari i Fritidsresors avbeställningsskydd. Detta omfattar förutom skydd vid sjukdom, arbetslöshet osv också en fri ombokning.

- Ingen ska hindras från att säkra sin solsemester på grund av oro för uppsägning, säger Bassam el Mattar.

Fakta Fritidsresors avbeställningsskydd

• En frivillig skydd som gäller vid sjukdom/oförutsedd händelse mot uppvisande av intyg
  • En fri ombokning (minst 30 dagar före avresan)
  • Från 26/1 omfattar försäkringen också uppsägning. Det innebär att resenären kan boka av sin resa och få alla pengar tillbaka (förutom expeditionsavgift på avbeställlningsskyddet + 200:-). Gäller mot uppvisande av intyg och resor från sommaren 2009.
  • Avbeställningsskyddet kostar 175-300:- beroende på resans pris.

För mer information ring Peter Hellström på Fritidsresors informationsavdelning, tel: 08-720 74 96 eller 076-104 99 71

___________________________________________________________________

Fritidsresor är Sveriges största researrangör med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.