Nya resformen tågcharter slut på ett dygn: SJ och Fritidsresor sätter in ytterligare avgångar

Svenskarna nappade på smidiga semesterpaket till Italien - med tåg. Inom ett dygn var Blue Train-resorna till Verona och Gardasjön slut. Nu utökas och förlängs programmet: En dubblering av antalet platser i juli ligger ute till försäljning redan nu. I morgon lördag är nya avgångar klara. I tillägg till den 175-procentiga ökningen i antal resor har Fritidsresor och SJ säkrat en Tågvärd som reser med från Malmö via Berlin till München. Tågvärden är behjälplig och kan svara på frågor samt säkrar anslutningen till Veronatåget. Tågvärden stannar sedan kvar i München ett par timmar, för att sedan möta returen från Verona, och följer gruppen tillbaka hela vägen till Malmö. - Vi är glatt överraskade och lite tagna på sängen. Vi överväger expansion av Blue Train i norra Italien, men måste säkra hotell innan vi kan lova någonting, säger Lottie Knutson på Fritidsresor. Hos SJ har kunderna reagerar positivt: - Många uppskattar den humana sidan i resandet; att hinna koppla av, läsa, umgås och samtidigt se förändringar i landskapet utanför. Efter att ha sovit sig igenom Norra Tyskland hinner resenären njuta av Alperna och Norra Italiens skiftande landskap. Följande nya tågplatser släpps upp till försäljning i morgon lördag: Fredag 15/6 - söndag 24/6 - nytt datum Fredag 22/6 - söndag 1/7 - nytt datum Fredag 27/7 - söndag 5/8 - nytt datum Följande finns till försäljning redan nu: Fredag 29/6 - söndag 8/7 - utökat allotment Fredag 6/7 - söndag 15/7 - utökat allotment Fredag 13/7 - söndag 22/7 - utökat allotment Fredag 20/7 - söndag 29/7 - utökat allotment För mer information, ring Marie Malmros, tel 070-746 71 96 eller Lottie Knutson tel 070-645 24 64 För mer information, SJ: Kontakta Mark Vadasz, tel 070-762 44 55