TUI Blue Village Nausicaa Beach på Cypern (i bild) seglar upp som mest bokade hotell när TUI släpper sina resor inför sommaren 2025.

Nu släpper TUI resorna inför sommaren 2025

För somliga har årets semester inte startat ännu, men för den som vill vara ute i god tid är det redan nu möjligt att boka sommarresan 2025 hos TUI.

Reseaktören TUI har nu öppnat upp bokningarna för sommaren 2025 från hela 16 flygplatser över hela landet. Redan från och med försäljningsstarten är det möjligt att boka såväl charterresor som paketresor med reguljärflyg. Bland resmålen finns favoriter vid Medelhavet, så som Rhodos, Cypern och Mallorca. Även fjärran destinationer som Thailand, Mexiko och Zanzibar kommer bli bokningsbara löpande.

– Vi märker redan av ett stort intresse för att boka en resa inför nästa sommar. Vi vet att många kunder vill ha en ny resa att se fram emot när de kommer hem från sin semester. Därför släpper vi nu programmet för sommaren 2025, inklusive paketresor med reguljärflyg. Vi fortsätter att ge våra kunder stor valfrihet när det kommer till avreseflygplats, hotellutbud och destinationer även nästa sommar, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

Rekordhög kundnöjdhet ger återkommande kunder
Det senaste året har TUI arbetat fokuserat med att utveckla och förbättra hela kundresan samt koncepthotellen TUI Blue Village, TUI Blue och Blue Star. Satsningen har resulterat i en rekordhög kundnöjdhet, enligt det senaste kvartalets kundnöjdhetsundersökningar som TUI genomför när en kund kommer hem från en resa. Allra nöjdast är kunderna som bott på någon av reseaktörens TUI Blue Village-hotell.

– En majoritet av kunderna som bokar en resa med längre framförhållning är befintliga kunder som är nöjda med en tidigare resa de varit på. Att en kund väljer att resa med oss igen är det bästa betyget vi kan få, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.

Topp 5: Mest bokade hotell sommaren 2025*
1. TUI Blue Village Nausicaa BeachTTTT+, Cypern
2. Blue Star Atlantica Sungarden BeachTTTT, Cypern
3. Ilios BeachTTTT, Kreta, Grekland
4. TUI Blue Village Atlantica Aegean ParkTTTT+, Rhodos, Grekland
5. Rhodos Horizon ResortTTTT, Rhodos, Grekland
* en vecka efter försäljningsstart av sommarprogrammet 2025.

Om TUI:s resor sommaren 2025

• Finns att boka omgående på www.tui.se
  • Avresor tillgängliga från 16 flygplatser i hela Sverige, inklusive Köpenhamn-Kastrup
  • Möjligt att boka paketresa både med charter och reguljärflyg samt olika reslängder

TUI är världens största turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över. Den nordiska verksamheten etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg, hotell och upplevelser. Några av de mest populära resmålen är Kanarieöarna, Grekland och Thailand. TUI i Norden består av TUI i Sverige, Danmark, Norge och Finland, flygbolaget TUIfly samt Nazar och ingår sedan 2000 i TUI Group.

Pressjour +46 8-599 950 50 (endast för journalister)

Vår pressjour är vid oväntade händelser tillgänglig dygnet runt. Uppgifter eller kommentarer om enskilda personer lämnas inte ut av hänsyn till eventuellt inblandade och anhöriga. Vi följer personuppgiftslagen. För alla ärenden utöver pressrelaterade ärenden, hänvisar vi till vår kundtjänst på telefon 0771-84 01 00.