fritidsresor.se: Svenska kändisar avslöjar sina favoritresmål

Med start i januari avslöjar en rad folkkära kändisar sina egna favoritresmål hos Sveriges största researrangör, på www.fritidsresor.se. Babben Larsson är först ut.

Varje månad under 2007 berättar en omtyckt och berest svensk om sitt älsklingsland, minnen, tips och semesterdrömmar.

- Vi har valt personer som vi själva tycker mycket om, säger Lottie Knutson, som själv gjort första intervjun med Babben Larsson.

Vilka personerna är avslöjas först när reseberättelserna publiceras på www.fritidsresor.se.

Först ut i januari 2007 är Barbro "Babben" Larsson som berättar om sin favoritö Tenerife, snäckhästar, genvägar i raviner och möra biffar.

Redan nu kan avslöjas att februari-resmålet är semesterön Phuket i Thailand med en påhittig allsångsledare som ciceron.

Resmål som presenteras under året är förutom Tenerife, Thailand och Bangkok även Cypern, Rom, Marocko, Verbier, Mallorca, Mauritius, New York, Portugal och Italien.

Som komplement till artister, underhållare och sportstjärnor ger Fritidsresor insidertips från varje resmål.

Kändisberättelserna finns på www.fritidsresor.se/kandisar

På fritidsresor.se pågår under 2007 även tävlingen "Vinn resan" där hela resebokningen kan vinnas tillbaka.

Anneli, Uffe och Mira vann i december tillbaka alla pengar för sin bokning till Mauritius - 35.000 kronor. Jennie, Krille och Nike vann hela bokningen till Kanarieöarna tillbaka i januari.

Läs mer om tävlingen på fritidsresor.se under länken "Vinn resan".

För ytterligare upplysningar kontakta Fritidsresors informationsavdelning:

Jim Hofverberg, tel: 08-720 74 96 alt. 0739-888479. Pressjour 08-599 950

_______________________________________________________________________

Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, MyPlanet och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen är Sveriges största resebolag med en marknadsandel på drygt 30 procent (följt av Ving och Apollo). Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från mer än 20 länder.