Fritidsresor intar Centralen med ben och palmer

Imorgon, torsdag, lanserar Sveriges största researrangör Fritidsresor vinterns resekatalog. Bland nyheterna finns en av bolagets största investeringar någonsin - Blue Comfort - med större benutrymme och gratis bubbel på flyget.

Hela torsdagen kan förbipasserande på Stockholms Centralstation prova Blue Comfort med extra benutrymmet i en exotisk miljö av palmer och sand. Dessutom delas Fritidsresors nya vinterkatalog ut.

- Med 767 Blue Comfort får våra resenärer till och med bättre benutrymme än på de flesta reguljärflygningar. Dessutom bjuder vi alla resenärer på ett gratis glas bubbel på utresan, säger Christian Clemens, Fritidsresor.

Bättre plats för benen ligger allra högst på resenärernas önskelista för långflygningar. Det visar både egna och externa kundenkäter. Därför investerar Fritidsresegruppen 125 miljoner i extra benutrymme nästa vinter.

- Satsningen på benutrymme är en investering i kundnöjdhet. Vi tar kostnaden utan tillägg i priset för resenären, säger Christian Clemens.

I hela planet utökas benutrymmet (pitchen) med 8-10 cm per flygstol till 84 cm, med nya stolar. I Premium Class förlängs benutrymmet med ytterligare 5 cm och extra bekväma flygstolar installeras.

Fritidsresegruppens flygbolag TUIfly Nordic bygger om tre flygplan av typen Boeing 767 i satsningen på 767 Blue Comfort. Totalt tas 32 flygstolar per plan bort för att öka benutrymmet.

767 Blue Comfort införs nästa vinter på långflygningar till Maldiverna, Mauritius, Thailand, Kambodja, Kap Verde, Thailand, Florida, Bahía de Samaná och Isla Margarita.

Pressbilder:

För mer information:

Peter Hellström, Fritidsresors informationsavdelning: 0761-049971, 08-7207496.

Fritidsresors pressjour utanför kontorstid: 08-599 950 50.

_______________________________________________________________________

Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, MyPlanet och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen är Sveriges största resebolag med en marknadsandel på drygt 30 procent (följt av Ving och Apollo). Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från mer än 20 länder.