Fritidsresegruppen säljer Grand Tours till Vastranas

Vastranas köper Fritidsresors 37-procentiga andel i Grand Tours AB  och samtliga aktier i produktionsbolaget Grand Productions AB. Samtidigt skriver Vastranas ett femårigt samarbetsavtal med Pensionärernas Riksorganisation, PRO, huvudägare av Grand Tours AB.

Grand Tours omsätter 50 miljoner kronor och säljer resor för en vuxen målgrupp huvudsakligen inriktade på natur- och kulturupplevelser, hälsa och välbefinnande.

- Vi är mycket imponerade av det vi sett av Grand Tours och ser fram emot att arbeta tillsammans med VD Tuwe Arvidsson för att ytterligare förstärka bolagets profil, säger Vastranas Johan Malmqvist.

- Genom affären koncentrerar vi vår verksamhet till våra huvudvarumärken Fritidsresor och  TEMA, säger Fritidsresegruppens ekonomidirektör Henrik Norlin.

PRO är Sveriges största pensionärsorganisation med 400.000 medlemmar:

- Vi har stora förhoppningar om ett fortsatt bra samarbete som kommer PRO-medlemmarna till del, säger PRO:s ordförande Lars Wettergren.

Vastranas äger och utvecklar självständiga och entreprenörsdrivna reseföretag. I gruppen ingår Äventyrsresor, Favoritresor, Kinaresor, Indienresor och ABC Tours. Totalt omsätter gruppen cirka 300 miljoner kronor. Ägare till Vastranas är Anders Eslander och Johan Malmqvist genom bolag.

Johan Malmqvist, Vastranas 070-776 7640.

Lottie Knutson, Fritidsresegruppen 070-645 24 64.