Första-minuten-resor hos Fritidsresor: Thailandssuccé - nästa vinter att köpa redan nu

Sveriges största Thailandsarrangör Fritidsresor dubblerade redan i år antalet resor till Thailand. Inför nästa vinter utökas dagens 85 000 resor med ytterligare 30 000.

Nu släpps nästa vinters Thailandsresor.

- Många blev utan Thailandsresa i vinter på grund av den rekordsnabba åtgången. Därför släpper vi nästa års Thailands-program redan nu på fredag, säger Lottie Knutson, informationsdirektör på Fritidsresor.

- Våra resor gick åt snabbare än konkurrenternas. Troligtvis på grund av nonstop-flyg med Jumbo och ett starkt hotellprogram, säger Lottie Knutson.

Förutom en rad nyheter som släpps senare i vår, öppnas 90 procent av nästa vinters program till försäljning i slutet av veckan.

Först ut är de populäraste anläggningarna på Kata Beach, Karon Beach, Tri-trang Beach, Krabi och Khao Lak.

- Framför allt barnfamiljerna vill vara ute i god tid för att säkra de bästa anläggningarna, Blue Village och Blue Star. Familjeaktiviteter, Bamse och Superkidsklubbar och skandinavisktalande kompisar är viktigt, säger Lottie Knutson.

Främst är det platserna på loven som fylls först. Detsamma gäller större lägenheter som speciellt passar större familjer och sällskap.

Direktcharter till Phuket går från:

Stockholm (Jumbo-nonstop)GöteborgKöpenhamn (Jumbo-nonstop)MalmöNyköping/SkavstaLuleåÖrebroNYHET! UmeåVäxjö

För ytterligare upplysningar kontakta Fritidsresors informationsavdelning, Marie Malmros 070-746 71 96 eller Lottie Knutson, tel: 070-746 71 96.

_______________________________________________________________________

Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, MyPlanet och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen är Sveriges största resebolag med en marknadsandel på drygt 30 procent (följt av Ving och Apollo). Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från mer än 20 länder.