Flodkryssning - ny semesterform med TEMA

Rundresearrangören TEMA lanserar ännu en ny resform: TEMA Cruise, flodkryssningar. Med bekväma kryssningsfartyg besöks kulturstäder och metropoler längs Donau och Seine i ett behagligt tempo.

- Nu lägger vi ytterligare en semesterform till befintliga cykelresor, klassiska rundresor, vandringar, safaris och tågresor, säger Pamela Clark, ansvarig för TEMA.

- Långsam njutning i en högklassig inramning gör flodkryssningen till ett utmärkt sätt att upptäcka natur och kultur på.

Flodkryssningar i Europa har ökat i popularitet under de senaste åren. TEMA, Nordens största rundresearrangör, satsar till sommaren på två olika flodkryssningar, så kallad TEMA Cruise, längs Donau och Seine. Donaukryssingen görs dessutom i kombination med tåg.

- En perfekt kombination av två långsamma och behagliga färdsätt, säger Pamela Clark.

Bland höjdpunkterna på flodkryssningen på Donau finns besök i dynamiska städer som Bratislava och Budapest samt praktfulla Wien. Flodkryssningen längs Seine omfattar bland annat tre dagar i Paris och ett besök i fiskebyn Honfleur i Normandie. På flera av stoppen under resan kan resenärerna följa med på guidade turer med en skandinavisk reseledare.

Resenärerna färdas under flodkryssningarna på lagom stora fartyg av god standard med bland annat restaurang, bar och soldäck. Samtliga dubbelhytter är utsides med fönster (fransk balkong på Donauresan) samt privat dusch och WC.

Resorna släpps till försäljning under nästa månad.

För mer information:

Peter Hellström, TEMA:s informationsavdelning, tel. 08-7207496, 0761-049971.

Pressjour utanför kontorstid: 08-599950 50.

___________________________________________________________________

TEMA ingår i Fritidsresegruppen och är Sveriges största rundresearrangör. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Sedan september 2007 ingår Fritidsresegruppen i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.