Endagscharter till Rom

Erbjudandet gäller Fritidsresors flyg från Köpenhamn till Rom med ut- och hemresa samma dag.

- På åtta timmar hinner man med de viktigaste sevärdheterna, shopping, en god lunch och avsluta med en riktigt god italiensk kaffe på Piazza Navona innan hemresan. Eller kanske bara strosa omkring och njuta av atmosfären i den eviga staden, säger Fritidsresors Sverigechef Bassam el Mattar.

Avresa måndag 31 maj från Köpenhamn kl 08.20
Hemkomst måndag kväll, Köpenhamn cirka 22.30

Förslag på dagsprogram:
- Taxi till Rom (tåg tar lite längre tid, då viss väntetid kan förekomma)
- Start vid Vatikanen som ligger längst bort från övriga attraktioner (dock ofta långa köer för att komma in)
- Taxi eller sightseeingbuss till Colosseum (finns utmärkta hop-on-hop-off sightseeingbussar som stannar vid alla större sevärdheter)
- Pantheon och därefter besök på Roms berömda kaffebar Tazza D'oro som grundades 1946. Här serveras gott kaffe!
- Promenad till Fontana di Trevi
- Vidare uppför Via del Corso – shoppinggatan med butiker från alla de kända modehusen
- Stanna vid spanska trappan och njut av en glass i solen
- Avresa med taxi från Roms centrum kl. 18:00 (med tåg tidigare)

För mer information
Kontakta Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning, 08-720 74 79 eller 070-746 71 96

Fritidsresor är Sveriges ledande researrangör med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder paketresor med charterflyg, reguljärflyg och tåg, enskilda flygbiljetter och hotellbokningar. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 50 000 anställda och erbjuder resor från 25 länder.