Danskurs, flyg, hotell och frukost: Dansfeber hos Fritidsresor

Sveriges största researrangör Fritidsresor introducerar dansresor. En vecka i solen med kurser i bland annat samba, salsa, cha-cha och rumba. Lärare blir professionella dansare från TV-succén Let´s Dance; Tobias Wallin och Helena Fransson.

Den första dansresan går den 1 september från Arlanda med plats för max 100 personer. Visar det sig att intresset är stort kan Fritidsresor med kort varsel utöka antalet resor ytterligare.

Dansresan riktar sig till såväl nybörjare som erfarna dansare. Svårighetsgraden på kursen anpassas till deltagarnas individuella förkunskaper.

Priset på dansveckan, 6445 kronor per person, inkluderar flyg, flygtillägg, mat ombord, transfer, boende, frukost, danslektioner 1,5 timma om dagen i fem dagar. Resan går till Fritidsresors Blue Village Pascha Bay i Alanya, Turkiet - ett fyrstjärnigt boende direkt vid havet, med stort poolområde.

På plats kommer dansproffsen Tobias Wallin och Helena Fransson erbjuda möjlighet att boka in extra, privata lektioner.

Veckan avslutas med galakväll och tävling samt en dansuppvisning av de båda proffsen.

I TV4:s sändningar av Let’s Dance var Tobias Wallin partner till Yvonne Ryding och Helena Fransson partner till komikern Mårten Andersson. De har förutom sin medverkan i TV även erövrat flera SM-medaljer och internationella toppresultat.

All information finns på www.fritidsresor.se, under fliken ”våra erbjudanden”. Eller hitta direkt: www.fritidsresor.se/dansresa

För mer information kontakta:
Jim Hofverberg, Fritidsresegruppen
tel +46 (0)8 720 74 96, mob: +46 (0)739 88 84 79, Pressjour: 08-599 950 50