Ännu mer Thailand till svenskarna: Fritidsresor förlänger Thailandssäsongen - sätter in extraflyg under april

Efter framgångarna med nonstopflyg till Thailand förlänger Sveriges största researrangör säsongen med över tusen nya Phuketresor från Stockholm och Göteborg. Under de senaste sju dagarna har bolaget sålt 27 137 resor varav en tredjedel till Thailand. - Påsklovet är räddat. Vi har en massa resenärer som blivit utan Thailandsresa. Nu öppnas möjligheten för ytterligare 1164 svenskar att komma till Thailand innan vintern är över. Det säger Fritidsresors Sverigechef Christian Clemens som tagit initiativet till den förlängda säsongen. De aktuella påskresorna släpps upp till försäljning i dag, onsdag. - Thailand slår alla branschrekord vad gäller efterfrågan. Landet går nu om Gran Canaria i antal resenärer för första gången i svensk resehistoria. Den senaste veckan har inneburit nya försäljningsrekord för Fritidsresor: På en vecka har 27 137 resor gått åt. Av dessa är en tredjedel Thailandsbokningar. Övriga bokningar gäller sommarens semestrar, främst till Medelhavet. - Vi har utökat våra 85 000 Thailandsresor med ytterligare 30 000 till totalt 115 000 platser inför nästa vinter. Allt tyder på att landet fortsätter att locka allt fler svenskar. Samtidigt ser vi att de erfarna Thailandsresenärerna nu också börjar bli nyfikna på länderna runtomkring; Kambodja och Vietnam. Bland förklaringarna till Thailandsrusningen märks vinterns nyhet med nonstopflyg till Phuket och Bangkok som kortar flygresan med cirka tre timmar, nyöppnade Blue Village och Blue Staranläggningar och attraktiva, låga prisnivåer. Det thailändska kynnet passar svenskarna mycket väl, samtidigt som landet lockar med sitt klimat, sevärdheter, mat och kultur. De aktuella flygningarnarna med Boeing 747, jumbo: 4/4 från Göteborg till Phuket 14 dagar retur 18/4. 4/4 från Stockholm till Phuket retur 18/4 6/4 från Stockholm till Phuket 14 dagar retur 20/4. Totalt 1164 platser. Lottie Knutson, Director Communications and Corporate Citizenship Fritidsresegruppen / TUI Nordic Söder Mälarstrand 27 S-117 85 Stockholm Phone: +46 8 720 73 86 Mobile phone: +46 70 645 24 64 Fax. +46 8 720 88 16 www.fritidsresor.se/corporate