10 procent fler firar påsk utomlands

Svenskarana firar numer påsk i Thailand såväl som på bilrundrsa i Toscana. Hos Fritidsresor är påskresorna nästan slut. Undantaget är resor till Thailand, Rom och Toscana där bolaget har satt in extra platser. - Allt fler svenskar väljer påsken för en veckas resa utomlands. Utbudet när arrangörernas sommar- och vinterrprogram går omlott blir brett och ger attraktiva priser, säger Christian Clemens, Fritidsresors Sverigechef. De resmål som först tog slut hos Fritidsresor över påsken var Kanarieöarna, Sharm el Sheikh i Egypten och de exotiska resmålen. Vädret kring påsk är välkänt mycket gynnsamt på både Kanarieöarna och i Egypten, dessutom är det kort flygtid, vilket gör dessa resmål mycket attraktiva. - Vi har nu bara ströplatser kvar över påsken, säger Christian Clemens. Generellt har Fritidstresor sålt 10 procent fler påskresor jämfört med förra året Ett tips från Fritidsresor till alla påskresenärer är att kontakta respektive lands turistbyrå för att informera sig om lokala öppettider på muséer och attraktioner under påskhelgerna. För mer information kontakta Lottie Knutson på mobil: 070-645 24 64 Jim Hofverberg Communications, Press & Corporate citizenship Fritidsresegruppen/TUI Nordic temaresor.se, sportresor.se, fritidsresor.se, tuiflynordic.se ph: +46 (0)8 720 74 96 mob: +46 (0)739 88 84 79 fax: +46 (0)8 720 88 16 web: www.fritidsresor.se/corporate Pressjour dygnet runt: 08-599 950 50 S. Mälarstrand 27 117 85 Stockholm SWEDEN