Stöd för IPV6 i nya versionen av Tufin Security Suite

Tufin Technologies lanserar version R12-3 av sin prisbelönade serie Tufin Security Suite (TSS), en kombination av administrationsplattformen SecureTrack för brandväggar och lösningen SecureChangeför automatiserade säkerhetsändringar. Den nya versionen inkluderar stöd för IPv6, vilket gör att Tufins kunder kan övervaka och hantera brandväggspolicies för IPv6-nät. Andra nyheter i R12-3 inkluderar stöd för Ciscos Nexus-routrar och ett nytt gränssnitt för SecureChange, Tufins lösning för förändringshantering.

– IPv6 medför två tydliga säkerhetsrisker; brandväggen måste klara att stå emot IPv6-baserade angrepp och den måste också kunna rapportera om den IPv6-trafik som hanteras. Vi på Gartner är oroliga för att övergången till IPv6 kan betyda att brandväggar klarar av att skicka trafiken rätt, men däremot inte tar hänsyn till säkerhetskonsekvenserna, säger Greg Young, forskningschef på Gartner.

Övergången till IPv6 har pågått en tid och medfört betydande säkerhets- och prestandaförbättringar. Tufins stöd för IPv6 ger säkerhetsleverantörer och organisationer möjligheten att centralt hantera IPv6-brandväggen och säkerhetspolicys för routrar genom att utnyttja TSS för att minska risker, förbättra effektiviteten och säkerställa efterlevnaden av standarder och interna regler. Tufin stöder också Internet Societys ansträngningar för att främja användandet av IPv6.

TSS R12-3 med stöd för IPv6 är tillgänglig för Checkpoint- och Ciscoenheter och inkluderar:

- Hantering av säkerhetspolicies för IPv6

- Hantering och rapportering av ändringar som görs i dina IPv6-regler

- Rensning och optimering av oanvända eller ”skuggade” regler för IPv6

- Tydlig överblick av dina IPv6-regler

Tufin SecureChange R12-3 har även ett nytt användargränssnitt som är mer lätthanterligt, intuitivt och mer kraftfull än i tidigare versioner. Gränssnittet inkluderar en ny startsida som bland annat visar status för ärenden och inkorg. Gränssnittet innehåller också ett verktyg för att skapa policies. Efter åtkomstbegäran får policyskaparen automatiskt en rekommenderad regel över vilka förändringar som krävs, vilket snabbt kan provisioneras genom ett klick.

TSS R12-3 inkluderar också stöd för Ciscos Nexus-routrar, vilket innebär att även stora datacenter kan dra nytta av centraliserad hantering av säkerhetspolicies.

– Vi är ett snabbt växande företag i en marknad i ständig förändring. En stor del av vår framgång ligger i att göra rätt val i balansen mellan våra kunders nuvarande och framtida behov. Med R12-3 ges våra kunder en smidig övergång till IPv6, samtidigt som prestanda, säkerhet och efterlevnad når upp till de krav som verksamheten ställer, säger Jan Bau, Nordenchef på Tufin.

TSS R12-3 finns tillgänglig från och med 25 juni. Pris från cirka 145 000 kronor.

För mer information, se www.tufin.com

Bilder:

• it-säkerhet
  • säkerhet

Om Tufin Technologies
Tufin är den ledande leverantören av lösningar för livscykelhantering av säkerhetsprodukter som gör det möjligt för företag att på ett kostnadseffektivt sätt administrera sin nätverkssäkerhetspolicy, följa regelverk och minimera IT-riskerna. Med prisbelönade Tufin Security Suite kan administratörer hantera brandväggar, genomföra analyser och riskbedömningar dubbelt så snabbt. Tufin grundades år 2005 av ledande brandväggs- och affärssystemexperter, och har över 800 kunder inom allt från telekom och finansiella tjänster till energi, transport och läkemedel. Tufin samarbetar med ledande tillverkare som Check Point, Cisco, Juniper Networks, Palo Alto Networks, Fortinet, F5, Blue Coat, McAfee och BMC Software och är känt för sina tekniska innovationer och kundservice.