WLI:s pressinformation: Svenska Brukshundklubben lanserar ny försäkringslösning för hundägare

Svenska Brukshundklubben har tagit fram nya sakförsäkringar på marknaden som är speciellt anpassade till hundägare. Från och med idag kan Svenska Brukshundklubben erbjuda sina drygt 70 000 medlemmar att teckna försäkringar för hem, villa, fritidshus, bil, husbil, husvagn och båt. - Vår idé är enkel; vi erbjuder en skräddarsydd försäkringslösning för hundägare. Vi har satt våra medlemmar och deras hundar i fokus när vi skapat försäkringarna vilket har resulterat i unika villkor, berättar Peter Rimsby, generalsekreterare på Svenska Brukshundklubben. Till exempel har man tagit bort självrisken på det strikta ansvarskyddet för hundägare. Det finns inte heller något undantag för hundar i oturstillägget i hemförsäkringen. Oturstillägg kallas ibland för allrisk och i SBK Försäkring gäller försäkringen om hunden orsakar skada på försäkringstagarens egna ägodelar. Denna form av ersättning är ovanlig i andra försäkringar. Dessutom betalar SBK Försäkring självrisken på hundförsäkringen om hunden befinner sig i bilen och blir skadad i en trafikolycka. Försäkringarna är utvecklade tillsammans med WL Insurance AB, som också kommer att tillhandahålla och sköta hanteringen av försäkringarna. Svenska Brukshundklubben väljer samtidigt att flytta sin kollektiva olycksfallsförsäkring för alla medlemmar till WLI. För mer information: Peter Rimsby, Generalsekreterare Svenska Brukshundsklubben, telefon 08-505 87 501 eller 070-236 16 00. Lennart Sjöhage, VD WLI, telefon 08-522 33 601 eller 070-445 33 04. Svenska Brukshundklubben (SBK) Svenska Brukshundklubben är en ideell medlemsorganisation, specialklubb i Svenska Kennelklubben (SKK) och frivillig försvarsorganisation. Huvudsakliga verksamhetsområden är utbildning och tävling samt utveckling av mentalt och fysiskt sunda hundraser. Mer information finner du på www.brukshundklubben.se. WL Insurance AB (WLI) WLI tillhandahåller konsumentförsäkringar och skräddarsydda specialförsäkringar under företags egna varumärken. WLI är ett helägt dotterbolag till danska Codan och ingår i den internationella försäkringskoncernen Royal & SunAlliance.