Trygg-Hansa tecknar nytt avtal med Peugeot

Trygg-Hansa tecknar nytt avtal med Peugeot

Trygg-Hansa har tecknat ett nytt avtal med Peugeot Sverige. Trygg-Hansa har sedan 2006 varit försäkringspartner för Peugeot och det nya avtalet innefattar märkesförsäkring och vagnskadegaranti.

- Det är ett mycket stort och viktigt avtal för oss, och vi är mycket glada över att ha fått förnyat förtroende från Peugeot, säger Stefan Sarin, Key Account manager på Trygg-Hansa. Vi har ett väl etablerat samarbete som fungerar i alla delar och är lönsamt för båda parter.

- Vi väljer att fortsätta med Trygg-Hansa som försäkringspartner eftersom samarbetet fungerar friktionsfritt med goda relationer till alla berörda. Vi känner stort förtroende för vår partner, dvs att vi har det bästa erbjudandet till rätt pris, säger Ulrik Lundsfryd, vd för Peugeot Sverige.

Förlängningen av avtalet gäller fram till 2013. Peugeot har cirka 60 återförsäljare och 90 verkstäder i Sverige och säljer cirka 15 000 nya bilar per år.

Johan Eriksson, PR-ansvarig på Trygg-Hansa
Telefon: 070-168 28 72 Mejl: johan.eriksson@trygghansa.se

Trygg-Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag med en årspremievolym på runt tio miljarder kronor. Våra cirka 2 000 medarbetare finns på 30 orter i Sverige. Trygg-Hansa erbjuder ett flertal privatförsäkringar som till exempel hemförsäkring, bilförsäkring och sjuk- och olycksfallsförsäkring och är marknadsledande inom barnförsäkringar. Trygg-Hansa ingår i den internationella försäkringskoncernen RSA. För mer information: www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.trygghansa.se/facebook