Trygg-Hansa lanserar Skadestop för företag

Trygg-Hansa har framgångsrikt sedan 1985 hjälpt transportkunder att förebygga skador med konceptet Skadestop. Nu utökas konceptet, så att även företagskunder inom entreprenad, fastigheter och detaljhandel kan få hjälp att förebygga skador.

Trygg-Hansa har länge haft en dominerande ställning inom yrkestrafikförsäkringar för till exempel taxi, buss, maskiner och lastbilar. En starkt bidragande orsak är en stor satsning på att i samarbete med kunden genomföra skadeförebyggande arbete i konceptet Skadestop.

Minskat antal skador gynnar både Trygg-Hansa och kunden då det visat sig att företag i åkeribranschen sparat 30 % på sina kostnader om man arbetat systematiskt med Skadestop.

Nu utökas konceptet till andra företagskunder i Sverige. Från och med oktober månad så lanseras Skadestop även för andra företagskunder. I första steget vänder sig råden och förslag på förebyggande åtgärder för företag inom entreprenad, fastighetsbranschen och butiker/detaljhandel

www.trygghansa.se/skadestop finns Trygg-Hansas expertråd kring förebyggande åtgärder. Trygg-Hansa kommer dessutom att erbjuda sina kunder kurser inom områden som till exempel inbrottsskydd och brandskydd.

- Vi är mycket glada åt att nu även kunna ta första steget mot att erbjuda Skadestop för våra företagsförsäkringskunder, säger Lars Nilsson, chef för Skadestop och initiativtagare till det nya konceptet.

Lars Nilsson, chef Skadestop, Telefon: +46 752 43 20 67, Mejl: lars.nilsson@trygghansa.se