Trygg-Hansa ingår avtal med Volkswagen

Trygg-Hansa har fått förnyat förtroende att fortsätta utveckla märkesförsäkringen för Volkswagen Group Sverige där bilmärkena Volkswagen, Audi, Skoda och Seat ingår. Avtalet omfattar cirka 140 000 fordon och inbegriper såväl nya och begagnade privat- som företagsägda personbilar och lätta lastbilar.

Försäkringen säljs genom Volkswagens Group återförsäljarförening. Avtalet omfattar även fordon som säljs via Volkswagen Finans.

- Vi har haft ett väl fungerande samarbete med Trygg-Hansa de senaste 2,5 åren. Med detta nya avtal ser vi nu ökade möjligheter att ytterligare utveckla samarbetet och öka affärsnyttan för alla inblandade parter, säger Sverige-chefen för Audi, Jens Wetterfors.

- Vi är mycket glada över att få fortsatt förtroende att erbjuda försäkringar till Volkswagens Group Sveriges kunder. Vi ser en stor utmaning i att utveckla samarbetet ytterligare med nya idéer och lösningar, i syfte att stödja Volkswagen Groups bilförsäljning kopplad med vår försäkringslösning, säger Dino Cosmi, kundansvarig på Trygg-Hansa.

Malou Sjörin, presschef. Telefon: +46 70 168 20 32. Mejl: malou.sjorin@trygghansa.se

Trygg-Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag med en årspremievolym på runt tio miljarder kronor. Våra cirka 2 000 medarbetare finns på 30 orter i Sverige. Trygg-Hansa erbjuder ett flertal privatförsäkringar som till exempel hemförsäkring, bilförsäkring och sjuk- och olycksfallsförsäkring och är marknadsledande inom barnförsäkringar. Trygg-Hansa ingår i den internationella försäkringskoncernen RSA. För mer information: www.trygghansa.se