Småföretagare har lika stor tilltro till den egna tillväxten som före krisen

Påminnelse inbjudan seminarium

27 procent av Sveriges småföretagare tror att Sveriges tillväxt kommer att minska. Trots det tror hela 43 procent att det egna företaget kommer att växa under 2009. Vad anser Sveriges småföretagare mer om sina tillväxtutsikter och vad säger experter och politiker om vad som krävs för att hjälpa dem på traven?

Välkommen till ett seminarium som lyfter frågan om tillväxten för svenska småföretag med utgångspunkt från experterna, politikernas och småföretagarnas eget perspektiv. Dessutom lanseras FöretagsAcceleratorn® som är ett nytt tillväxtprogram för etablerade små- och medelstora företag.

Program:

15.00 - 15.30

• FöretagsAcceleratorn® presenteras av Hans Pihl, f.d. vd Deloitte, styrelseordförande i Connect Sverige och Johan Carlstedt, vd, Connect Sverige.
  • Resultatet från en färsk småföretagarundersökning som visar vad svenska småföretagare tror om sin tillväxt presenteras av Johan Hedensiö, Chef för Strategi, Marknad och Kund, Trygg-Hansa.
  • Småföretagens viktiga roll för att ta Sverige ur lågkonjunkturen presenteras av Christina Lugnet, generaldirektör, Tillväxtverket.

15.30 - 16.30

• Paneldiskussion: "Hur stödjer vi bäst småföretag att skapa tillväxt?"

Deltagare:
Catrin Mattsson, politiskt sakkunnig, Näringsdepartementet
Christina Lugnet, generaldirektör, Tillväxtverket
Peter Geisler, Svenskt Näringslivs små- och medelstora företagskommitté, vd Arbesko
Berit Lomås, vd Housekeeper
Gerhard Andersson, vd Galpu

Moderator: Nicklas Mattsson, Chefredaktör och ansvarig utgivare för magasinet Entreprenör.

Datum: Onsdagen den 13 maj

Tid: 15.00-16.30, med efterföljande mingel

Plats: Trygg-Hansa, Fleminggatan 18, Styrelserummet, våning 7

Vänligen anmäl dig till Johan Eriksson, presskontakt på Trygg-Hansa; johan.eriksson@trygghansa.se

Hjärtligt välkommen!

Johan Carlstedt, vd Connect Sverige och Johan Hedensiö, Chef för Strategi, Marknad och Kund, Trygg-Hansa.

Om Connect
Connect stimulerar utvecklingen av tillväxtföretag genom att sammanföra entreprenörer med kompetens, kapital och nya marknader. Målet är att påskynda tillväxtföretagens kommersialisering och att skapa fler arbetstillfällen. Hos Connect får entreprenörer träffa experter från näringslivet som genom kostnadsfria insatser hjälper dem att hitta rätt fokus och paketera sina idéer. Läs mer på www.connectsverige.se