R&SA lägger bud till Codans minoritetsägare

Idag offentliggjorde Codan-koncernens moderbolag Royal & SunAlliance (R&SA) ett bud till Codans minoritetsägare om att köpa samtliga utestående Codan-aktier som inte redan ägs av R&SA. De erbjuds 605 DKK per aktie (734 SEK per aktie). Codan-koncernen, som bland annat äger Trygg-Hansa i Sverige, annonserade idag att huvudägaren R&SA lägger bud till minoritetsägarna i Codan A/S. Minoritetsägarnas innehav värderas till cirka 6414 miljoner DKK (7780 miljoner SEK), och den totala utestående aktiekapitalet till cirka 26 miljoner DKK (31,5 miljoner SEK). Codans styrelse har enhälligt rekommenderat Codans aktieägare att anta budet. Vagn Sörensen, Codans styrelseordförande, kommenterar: – Royal & SunAlliance har varit majoritetsägare i Codan under många år och därför är detta ett naturligt steg både för Royal & SunAlliance och Codan. Detta steg visar också att Codan är en strategiskt viktig del av Royal & SunAlliance. Styrelsen ger sitt fulla stöd till denna transaktion. För mer information vänligen kontakta: Kommunikationsdirektör Jeanette Fangel Løgstrup, tel +45 33 55 23 53/mobil +45 25 55 07 91. Om Trygg-Hansa Trygg-Hansa är ett av Sveriges största sakförsäkringsbolag med en årspremievolym på över nio miljarder SEK. Trygg-Hansa är ett helägt dotterbolag till danska Codan och ingår i den internationella försäkringskoncernen Royal & SunAlliance. Trygg-Hansa bedriver även verksamhet i Norge och har cirka 2000 anställda medarbetare. Malou Sjörin Presschef Kommunikation Trygg-Hansa Försäkrings AB Part of the Royal & SunAlliance Insurance Group plc. Telefon:+46 8 693 10 80 Mobil: +46 70 274 10 38 www.trygghansa.se