Ny skandinavisk chef för Företagsdivisionen i Trygg-Hansa/Codan

Ny skandinavisk chef för Företagsdivisionen i Trygg-Hansa/Codan

Aaron Devitt blir ny skandinavisk direktör för Trygg-Hansa/Codans Företagsdivision. Aaron är 40 år och har mer än 15 års ledarskapserfarenhet samt teknisk och operativ expertis med sig från den brittiska och irländska försäkringsmarknaden.

Aaron kom till RSA-koncernen, som Trygg-Hansa/Codan tillhör, år 2005 och kommer senast från en tjänst som Sales & Strategic Relationships Director för Företagsdivisionen inom RSA i Storbritannien. Tidigare har han där haft en rad chefstjänster inom kund- och verksamhetsutveckling.

Aaron tar över efter Kim Hvirgel, som lämnar koncernen efter ett gemensamt beslut. Kim Hvirgel har varit direktör för Företagsdivisionen sedan 2005, och styrelsemedlem i Codan Forsikring sedan 2009.

- Vi är på väg in i en ny strategisk fas med ökat fokus på sälj- och marknadsutveckling. Därför är det nu rätt tidpunkt att låta ett nytt ledarskap driva vår företagsaffär framåt. Jag vill rikta ett stort tack till Kim för hans engagemang och stora insats under många år i företaget, säger Rickard Gustafson, koncernchef för Trygg-Hansa/Codan, och fortsätter:

– Jag är glad att redan nu kunna introducera Aaron Devitt som ny skandinavisk direktör för vår Företagsdivision. Aaron har levererat framstående resultat i en rad ledande chefspositioner och har lång erfarenhet från försäkringsbranschen på en mycket konkurrenspräglad marknad. Jag är också glad över att vi lyckats attrahera internationell expertis till vårt skandinaviska ledarteam.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jeanette Fangel Løgstrup, Codan Forsikring A/S, Kommunikationsdirektör, Telefon: +45 30 37 79 17.

Johan Eriksson, presschef på Trygg-Hansa. Telefon: 0752-43 24 57. E-post: johan.eriksson@trygghansa.se

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår idag i en av nordens största skadeförsäkringskoncerner; Försäkringsgruppen Codan/Trygg-Hansa. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador.

Maria Ankarcrona

Presskontakt Kommunikationschef 070-1682137