Henrik Rättzén ny ekonomidirektör på Trygg-Hansa

Henrik Rättzén, tidigare senior partner på KPMG, är ny CFO och ingår i den nordiska koncernledningen för Trygg-Hansa/Codan.

Henrik Rättzén är 42 år och har närmare 20 års erfarenhet av bank- och försäkringsbranschen. I hans tidigare roll som senior partner på KPMG var han segmentsansvarig för försäkringsbranschen och har arbetat med de flesta större försäkringsbolag i Sverige, men också flertalet globala försäkringsbolag. Henrik Rättzén har en bakgrund som civilekonom från Uppsala Universitet. Han blir en nyckelspelare i ambitionen att växa till Nordens största försäkringsbolag:

- Jag ser fram emot att arbetet och att medverka till den offensiva tillväxtagens som koncernen har, säger Henrik Rättzén, Chief Financial Officer på Trygg-Hansa.

Henrik Rättzén ersätter Stephen Grainge, som ska återvända till UK.

För ytterligare information och bilder:

Henrik Rättzén, Chief Financial Officer (CFO), Trygg-Hansa, Telefon: 070-1683352
Malou Sjörin, presschef Trygg-Hansa. Telefon: 0733-92 77 67

Trygg-Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag med en årspremievolym på runt tio miljarder kronor och cirka 2 000 medarbetare. Vi är ett helägt dotterbolag till brittiska RSA som är ett av världens största försäkringsbolag. Trygg-Hansa erbjuder både företagsförsäkringar och privatförsäkringar samt är marknadsledande inom barnförsäkringar. För mer information: www.trygghansa.se