Från vänster: Farbror Arnes Gräddkola flerpack och Farbror Arnes Kladdkaka flerpack.

Varför köpa en när du kan köpa flera?

Nu kan vi äntligen berätta att vi lanserar två flerpack från Farbror Arnes. Premiumvarumärket har funnits på den svenska marknaden sedan 2018 och nu utökas det med ett segment. Flerpacken kommer att finnas i 4-pack Gräddkola och 4-pack Kladdkaka med samma härliga storlek som vår originalglass. Vi tummar aldrig på kvaliteten i våra glassar och använder alltid färsk grädde. Det märker du när du äter Farbror Arnes glassar.

- Vi har lyssnat på konsumenternas önskemål och kan nu erbjuda våra storsäljare i flerpack som passar perfekt att ta med hem, säger Felix Müntzing, Marknadschef på Triumf Glass.

Om smakerna:
Kladdkaka - chokladgräddglass med en kraftig kärna av kladdkaka, doppad i krispig mjölkchoklad.
Gräddkola - vaniljgräddglass dubbelt doppad i mjölkchoklad och gräddkola.

Förresten, under våren gjorde vi ett uppmärksammat samarbete med reklambyrån Sould som tog fram en helt ny design för Farbror Arnes. För det fina arbetet har de nu nominerats till Svenska Designpriset i hela tre kategorier. Vi håller alla tummar och väntar med spänning på resultatet.

Du hittar glassen på Coop och Bergendahls där vi har ett rekommenderat pris på 44,90kr/styck. Lansering sker vecka 40.

För mer information och smakprover:
PR, Event och Sociala Media Manager
matilda.alenius@triumfglass.se

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 400 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Fazer, Yollibox, Mövenpick, Glenn Strömberg, Dumle.

Sofia Mellqvist

Presskontakt +46721793125