Vad händer egentligen på Diplom-Is?

Diplom-Is Sverige AB effektiviserar sin distribution,genom att omstrukturera just distributionen.

Våra egna depåer och fordon kommer att avveckals.

Distributionen läggs över på ett antal väletablerade grossister. Beställningar och leveranser kommer efter övergången att ske vi dessa grossister.

Följande grossister har vi avtal med idag som efter övergången kommer att sälja och leverera glass vidare i butiksledet: Axfood,Axfood Närlivs,Bergendahls,COOP,ICA,Netto och Servera.

Målet är att butikerna ska få bättre service genom ökad turtäthet,snabbare leveranser,större flexibilitet samt enklare administration.

Lägre miljöpåverkan

Att samla alla varor i en och samma transport istället för att leverera olika produkter separat, leder till lägre utsläpp och lägre miljöpåverkan. Så det är inte bara butikerna som vinner på vår omstrukturering, utan även miljön.

Omstruktureringen är påbörjad och ska vara fullt genomförd den 1 april 2009.

För ytterligare information:
Tony Johansson,VD