Triumf Glass presenterar höstens nyheter!

Triumf Glass presenterar höstens nyheter!

Höstens nyheter – Gammaldags Gräddglass Vinterspecial och Snackis, med smakerna Nöt Crème och Hockeypulver.

Med stor glädje lanserar Triumf Glass två spännande nyheter för hösten: Gammaldags Gräddglass Vinterspecial och Snackis, med smakerna Hockeypulver och Nöt Crème, som är en hyllning till klassiska svenska julsmaker samt nostalgiska godisfavoriter. Nyheterna kombinerar tradition samt innovation och finns tillgängliga i butik från vecka 40.

Gammaldags Gräddglass Vinterspecial 1,75l

Årets Vinterspecial bjuder på populära smaken brynt smör-knäck i fantastisk kombination med apelsin och kanel. En liten touch av apelsin lyfter fram den gräddiga smaken av brynt smör, och kanelen sätter en exklusiv julig smak på glassen. Våra allra bästa svenska julsmaker - perfekt för det svenska julbordet.

Snackis 0,5l Hockeypulver– retro och roligt

För alla som minns den populära godisen från 90-talet Hockeypulver, är Snackis Hockeypulver 0,5l den perfekta retroglassen. Här möts lakritsglass, saltlakritssås och salta lakritspärlor, inspirerat av det klassiska Hockeypulvret. En oväntad och lekfull smakupplevelse som ger en nostalgisk resa tillbaka till barndomen.

Snackis 0,5l Nöt Crème – klassisk smak för hela familjen

Den klassiska populära svenska favoriten Nöt Crème i helt nytt format i glassdisken. Här blandas len gräddglass rikligt med Nöt Crème och skapar nostalgi i en glassburk. En riktig Snackis på stan. Nöt Crèmes-fans kommer inte bli besvikna.

"Vi vill hela tiden överraska våra kunder med nya smakupplevelser som både väcker minnen och skapar nya favoriter. Gammaldags Gräddglass Vinterspecial och Snackis smakerna Nöt Crème och Hockeypulver är perfekta exempel på hur vi kombinerar traditionella smaker med modern innovation. Vi är otroligt stolta över dessa nyheter och tror att de kommer att uppskattas av både yngre och äldre glassälskare," säger Moa Frisk, Marknadschef på Triumf Glass.

Både Gammaldags Gräddglass Vinterspecial och Snackis Hockeypulver och Nöt Crème är tillgängliga i glassdisken från och med vecka 40, vi ser fram emot att sprida glassglädje under höst- och vintermånaderna.

För mer information, vänligen kontakta: Moa Frisk, Marknadschef
E-post: moa.frisk@triumfglass.se

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 500 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Dumle, Fazer, Mövenpick, Glenn Strömberg.