Från vänster: Tutti Frutti isglass, Farbror Arnes SaltLakrits och Snickers

Säsongens glassnyheter är här!

Triumf Glass firar 75 år och presenterar tre nya stycksaker på glasskartan.
Årets nyheter är en blandning mellan välkända favoriter i nya tappningar och en sprakande smaksensation där lakrits står i fokus.

- Tillsammans med välkända smaker har vi i år tagit fram en unik lakritsglass till vårt egna premiumvarumärke Farbror Arnes. Lakrits har varit en efterfrågad smak från våra konsumenter och vi tror att denna glass ska vara given till alla lakritsälskare säger Felix Müntzing, marknadschef på Triumf Glass.

Farbror Arnes Saltlakrits:
Att lakrits är en smak för den äventyrlige, det är sedan gammalt. Nu utökar vi vår premiumserie med smaken Saltlakrits. Len vaniljglass gjord på färsk grädde med lakritsås, doppad i vit choklad och salta lakritscrumbs. En sötsalt smaksensation helt enkelt.
Ca pris: 27 kr

Tutti Frutti isglass:
Den barnsligt goda Tutti Fruttiglassen är tillbaka som isglass! Läskande god glass med smak av det välkända Tutti Fruttigodiset. Perfekt svalkande isglass en varm sommardag.
Ca pris: 17 kr

Snickers
Snickersglassen är en favorit hos många, nu finns glassen även på pinne!
Glassen är som bekant gjord på en krämig gräddglass med jordnötter, seg mjuk kola täckt med ett skal av choklad.
Ca pris: 27 kr

Flera goda nyheter att se fram emot i vår är Premium mjölkchoklad från Fazer i pintform, flerpacket Glassresan där vi har blandat några favoriter från glasskartan och Pepparlakrits - en dessertglass i halvliterserien, len lakritsgräddglass med pepparhetta.

Samtliga nyheter finns att köpa i butik från v.11 eller på utvalda trafikbutiker från v7.

För mer information och smakprover:
Matilda Alenius Event, PR & Social Media Manager
matilda.alenius@triumfglass.se

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 17,5 miljoner liter glass och omsätter ca 400 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaka till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 95 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Fazer, Yollibox, Mövenpick, Glenn Strömberg, Dumle.

Sofia Mellqvist

Presskontakt +46721793125