Nu fylls Sveriges frysar med sommarens glassar från Diplom-Is!

Nu fylls Sveriges frysar med sommarens glassar från Diplom-Is!

Nu tittar solen äntligen fram och då passar Diplom-Is på att presentera sommarens nyheter i frysdiskarna. En glass för alla smaker! Här är alla nyheter:

Sex smaskiga nyheter från Diplom-Is

• Hula-hula är en vaniljglass med syrlig rippel inuti och ett krispigt limeöverdrag. Hula-hula passar alla som gillar kombinationen av det syrliga och söta. Det här är glassen som får oss att tänka på varmare breddgrader.
  • Solsting är en läskande isglass med apelsinsmak doppad i choklad. I Norge har Solsting redan gjort stor succé och förmodligen kommer även alla i Sverige att drabbas av Solsting-trenden.
  • Dumle Snacks, toffeegräddglass med toffeesås som är doppad i choklad och rispuffar, är Diplom-Is fortsatta satsning på samarbeten med välkända godisvarumärken. Glassigt gott helt enkelt.
  • Frutz Mango Mania, en fruktisglass med smak av mango och tropiskfrukt, innehåller till skillnad från många andra fruktisglassar äkta mangobitar. Frutz, lanserades redan 2008 och är ett unikt koncept då fruktglassarna har en fräsch och naturlig smak, och dessutom innehåller äkta bitar av frukt och bär.
  • Monsters vs. Aliens är en isglass med smak av mango och päron. Trenden med filmglass började Diplom-Is redan med i samband med lanseringen av Spiderman 2007. Året därpå, 2008, lanserades Hulken. I år fylls frysdiskarna med Monsters vs. Aliens - en läskigt läskande glass.

Utöver alla nyheter har Diplom-Is Sveriges mest variationsrika utbud av styckglassar med sammanlagt 22 olika sorter att välja på. Du hittar alla våra glassar på www.diplom-is.se

Glassprover?

Är du intresserad av att testa våra glassar? Eller lotta ut glassar till dina läsare?

Hör då av dig till vår Trade Marketing Manager Abed på 0707-368343 eller abed.el-aaraj@diplom-is.se.

För mer information och pressbilder, kontakta:

Abed El-Aaraj, Trade Marketing Manager, Diplom-Is

E-mail: abed.el-aaraj@diplom-is.se