Publicering till iPad och Android allt vanligare

I likhet med iPad upplagan, erbjuder Sports Illustrated för GALAXY Tab innehåll av hög kvalitet i kombination med övertygande interaktiva funktioner. Den har live webbinnehåll, inklusive nyheter och betyg. Extra lager av information är tillgängliga via hotspots och öppna överlägg.

"För publicister är det viktigt att kunna nå alla användare med läsplattor, oavsett vilken enhet kunden använder, säger Mitch Klaif, CIO på Time Inc." Vi kan effektivt producera våra digitala tidningar för olika läsplattor. Att överföra Sports Illustrated till Samsung Galaxy Tab var nästa logiska steg i vår multi-plattform strategi för läsplattor. "

Antalet appar som skapats med WoodWings Digital Magazine Tools har ökat till mer än 150 stycken. Dessutom har förlag världen över producerat mer än 1500 digitala utgåvor, vilket gör WoodWings Digital Magazine Tools till det mest populära lösningen på marknaden idag. En kontinuerligt uppdaterad förteckning över publicerade apps finns på www.woodwing.com/en/digital-magazine/tablet-gallery. I Sverige är Trifolium System partner till WoodWing och dess olika digitala medialösningar.

• ipad
  • galaxy
  • woodwing
  • läsplattor
  • digital magazine tools
  • android

• Göteborg

Med kunskap om kundens behov säljer vi, som långsiktig partner, effektivare it-lösningar vilka ger kunden konkurrensfördelar. Vi säljer konsultation, utbildning och ett intelligent urval av kvalitativa produkter och programvaror till arkitekter, reklam-, informations- och marknadsavdelningar, reklambyråer, prepress, tidningar & tryckerier, webbyråer, video-, film-,radio- och TV-produktionsbolag.

Larsolof Nilsson

Johan Lindahl