Enfocus Switch 11 lanserad

Switch som är den marknadsledande programvaran för automatisering av arbetsflöden inom det digitala mediaproduktionsområdet har kommit i en ny förbättrad version. Switch integreras med befintliga system för att effektivisera, minska antalet fel och automatisera repetitiva uppgifter. Genom att låta  Switch ta hand om repetitiva uppgifter frigörs tid för att höja kvaliteten på det som produceras.

I samband med den nya versionen Switch 11 har man omformat hela produktlinjen. Istället för tre versioner (Light-, Full- och Powerswitch) är systemet baserat på ett antal separata moduler. Man köper grundmodulen, som motsvarar den gamla Lightswitch och bygger därefter på med de funktioner man har behov av. I dagsläget finns följande moduler:

Switch Core Engine  Grundfunktionaliteten
Configurator Module  Koppling mot externa applikationer
Database Module  Koppling mor databaser
Metadata Module  Manipulering av metadata
Scripting Module  Java-, VB och Applescript
SwitchClient Module  Klientapplikation
Web Services Module  Koppling mot webben
SwitchProxy Module  Proxyserver
Performance Module  Fler samtidiga processer

Utöver detta har många nya funktioner tillkommit och hela systemet är snabbare redan i grundversionen i och med att fler processer körs samtidigt. Man kan efterhand bygga på med fler "Performance Modules" ända upp till 100 samtidiga processer.

Slutligen har Switch stöd för en del nya externa applikationer i "Configurator Modulen", bl a Elvis DAM, CHILI Publisher, Paloma Print Perfect och HP Digital Print.

• digitala produktionsprocesser
  • trifolium
  • enfocus
  • arbetsflöden

• Göteborg

Med kunskap om kundens behov säljer vi, som långsiktig partner, effektivare it-lösningar vilka ger kunden konkurrensfördelar. Vi säljer konsultation, utbildning och ett intelligent urval av kvalitativa produkter och programvaror till arkitekter, reklam-, informations- och marknadsavdelningar, reklambyråer, prepress, tidningar & tryckerier, webbyråer, video-, film-,radio- och TV-produktionsbolag.

Larsolof Nilsson

Johan Lindahl

Woodwing och Enfocus samarbetar om digitala produktionsprocesser

Woodwing och Enfocus är två av de ledande tillverkarna av programvaror för automatisering av digitala produktionsprocesser. Tillsammans erbjuder de båda företagen förbättrad integration mellan Woodwing Enterprise 7 och Enfocus Switch vilket gör det möjligt för mediaproducenter att ytterligare automatisera och effektivisera sina produktionsprocesser.