HittaWebbhotellet störst i sverige på webbhotell

HittaWebbhotellet är Sveriges största jämförelsetjänst för webbhotell. Sedan starten 2018 har HittaWebbhotellet haft ambitionen att bli störst till trafik och innehåll.

TribuSoft som äger och driver tjänsten besitter spetskompetens inom den digitala marknadsföringen, där SEO är en central del i verksamheten. HittaWebbhotellet jämför olika typer av webbhotell lösningar och erbjuder information vad andra kunder tycker om webbhotellen.

Alexander M. Sandvik, verkställande direktör för TribuSoft, säger att på senare tid har det blivit allt viktigare att ha bra kundomdömen på tredjeparts webbplatser. Detta för att konsumenter under 2020 har blivit allt mer medvetna och försiktiga innan de faktiskt väljer att köpa. Det beror i grund och botten på att det finns mer information nu än aldrig förr om företag, produkter och tjänster lätt tillgängligt. Vill du ha en högkonverteringsfrekvens på din e-handel, ja då ska du se till att dina kunder är nöjda och förmedlar det till andra potentiella köpare.

HittaWebbhotellet fungerar på så vis som en portal mellan företag och kund. Därför har HittaWebbhotellet blivit en auktoritär spelare på webbhotell marknaden här i Sverige.