Berti EKR

Trejon presenterar ny modell i det populära segmentet för 50-90hk traktorer

Trejon presenterar stolt den nya modellen Berti EKR. Denna modell är speciellt framtagen för att passa traktorer i effektklassen 50–90 hk och är baserad på storsäljaren EKR-S-modellen. Modellen breddar sortimentet ytterligare och ger ett prisvärt alternativ med arbetsbredden 250cm.

Maskinen levereras med en fast trepunktsupphängning för bakmontering med 540 rpm som standard, men kan enkelt justeras för frontmontering och 1000 rpm. Rotorn är utrustad med Bertis lätta hammarslag som standard, medan Y-knivar finns som tillval. Höjdjusteringen sker via den självrensande stödrullen som är monterad tätt bakom rotorn, precis som på övriga Berti-modeller. Modellen har en kraftig transmission med fyra drivremmar och en växellåda med frihjul, vilket säkerställer hög prestanda och lång livslängd.

"- Med denna nya modell så fyller vi ett gap mellan vår EKR-S och modellen Park. Det har saknats en lite enklare modell i bredden 250cm och vi är nöjda att vi kunnat vara med och driva utvecklingen av denna tillsammans med Berti, säger Johan Schols, Försäljnings- och Marknadschef på Trejon."

Fakta om nya Berti EKR:

• Arbetsbredd: 250 cm
  • Front- och bakmontering
  • Antal slagor/knivar: 66/22
  • Effektklass: 50-90 hk

Den nya EKR-modellen erbjuder hög effektivitet, vilket gör den till det perfekta valet för entreprenörer och lantbrukare som söker pålitliga och effektiva maskiner för sina behov.