Trejon Flexitrac den mångsidiga kompaktlastaren

Trejon lanserar uppdaterad modell av Trejon Flexitrac 1244

Trejon lanserar en uppdaterad modell inom 12-serien av den populära kompaktlastaren Trejon Flexitrac. Modellen 1244 har en kraftfull Yanmar Euro 5-motor, som är utrustad med partikelfilter och regenereringsteknik. Anpassningen till Euro 5-standarden är en naturlig fortsättning på Trejon Flexitracs strävan att vara ett miljövänligt alternativ.

Chassi, förarmiljö och lastare kommer från föregångaren 1238 men den nya modellen erbjuder bättre motorprestanda och högre effekt men den nya 44 hästkrafter starka motorn. Denna motor är så klart godkänd enligt miljöklass Euro 5 och kommer med partikelfilter med regenereringsteknik för avgasrening.

"- Vi är glada över att kunna introducera den uppgraderade modellen 1244 in i Flexitrac familjen. Med denna möter vi upp marknadens önskemål om att öka effekten och få en allmänt bättre motorprestanda i denna storleksklass, säger Johan Schols, Försäljnings- och marknadschef på Trejon."

Förutom den nya motorn inkluderar Flexitrac-modellen 1244 också andra fördelar som fram- och backfunktion i joystick, Calix motorvärmare, parallellförd lastare, Trima/SMS-redskapsfäste, hydrauliskt redskapslås, 3:e yttre hydraulfunktion, hydrostatisk fyrhjulsdrift, trafikbelysning, arbetsbelysning och varningsfyr med magnetfot, samt en bakvikt med drag för ökad stabilitet och säkerhet.

Kompaktlastaren Trejon Flexitrac är en kraftfull och smidig kompaktlastare med ett brett utbud av tillbehör. Den är mångsidig och passar för arbete inom lantbruk, entreprenad, kommunal verksamhet, materialhantering, byggarbetsplatser, grönytevård samt park- och fastighetsskötsel.