Teagle Tomahawk C120

Nyhet: Teagle C120 - En halmsnittare för storskalig användning av finfördelat material

Trejon är glada att presentera den nya och uppdaterade modellen Teagle C120, som bygger vidare på framgången från den tidigare modellen Teagle C12. Teagle C120 är en kraftfull maskin utformad för storskalig användning av finfördelat material. Den är utformad för att hantera material med en torrsubstans över 80% och kan, beroende på kvalitet och snittlängd, hantera upp till 15 ton i timmen. Materialet kan bearbetas ner till 10-125 mm beroende på val av såll.

Teagle C120 är utformad med tanke på entreprenörer och storskalig användning. Maskinen är konstruerad för en hastighet på upp till 40 km/h och utrustad med bromsar för säker transport. Serviceintervallerna förlängs tack vare vändbara hammarslagor av tungstenskarbid och såll i hårdmetall, vilket minskar behovet av underhåll och förbättrar maskinens hållbarhet.

Teagle C120 erbjuder enkel och effektiv inställning av snitt resultatet. Med snabbväxlade såll som kan bytas på marknivå tar det bara några minuter att justera snittlängden. De tvådelade skärmarna är vändbara och kan monteras i olika kombinationer för att styra längden av den färdiga produkten.

Maskinen kräver endast en operatör tack vare automatisk styrning och kraftövervakning av snittrotorn. C120 styr automatiskt rotationen av baljan för att reglera flödet till rotorn och förhindra överbelastning. Hela maskinen fjärrstyrs smidigt från lastmaskinen via Bluetooth®, vilket förenklar arbetet för operatören.

De nya funktionerna jämfört med föregångaren C12 inkluderar:

Högkapacitetsdrivlina: Maskinen är utrustad med överkörningsskydd och en kraftig drivlina med 8 bälten och en kapacitet på 280 hk för högsta kapacitet och krävande arbetsförhållanden.

Förbättrad lastning: Baljans form har uppdaterats för att underlätta lastning, vilket ökar produktiviteten och effektiviteten.

Säkra transporter: Fällbara sidor på baljan har införts för minskad transportbredd.

Ökad kapacitet: Transportören har blivit längre (Lasthöjd upp till 4,6m) och bredare. Den har dubbel drift för högsta kapacitet och viks ihop under transport.

Enkelt underhåll: Ett automatiskt smörjsystem ger regelbunden smörjning av huvuddrivlinans lager.

Automatisk drift: Rotorhastigheten övervakas kontinuerligt för att säkerställa optimal produktionsprestanda.

Bearbetning: Material bearbetas mot ett såll av Hardox för effektiv bearbetning.

WiFi-styrning: Maskinen styrs trådlöst via WiFi från upp till 50 meters avstånd för maximal flexibilitet och bekvämlighet.

Såll med snabbväxling: Lättillgängligt såll byte från marknivå för enkel hantering.

Renlighet: Sluttande skydd håller maskinen ren.

Eget hydraulsystem: Skyddar traktorns hydraulik från överhettning och ökar kapaciteten.

För ytterligare flexibilitet kan C120 utrustas med en spannmålskvarn och finare såll för att snabbt konvertera maskinen till en kvarn med hög kapacitet. Spannmålsbehållaren är konstruerad för säker och smidig användning i transport, och den behöver inte tas bort för att fälla ihop sidorna på baljan.

Teknisk specifikation:

• Kapacitet: Upp till 15 ton/timme
  • Traktorns hästkrafter: min 180 hk
  • Materialutmatning: 10 - 125mm

Med Teagle C120 får brukaren en maskin som är redo att ta sig an krävande arbetsförhållanden och öka effektiviteten.

Regioner