Trejon söker marknadskoordinator

Trejon söker marknadskoordinator

Familjeföretaget Trejon, med huvudkontor i Vännäsby utanför Umeå, har anor tillbaka till 1940-talet. Mycket har hänt sedan dess och idag är vi en av Sveriges ledande maskinleverantörer inom entreprenad, skogsbruk och lantbruk via ett rikstäckande nät av återförsäljare.

Trejon har en egen modern produktionsanläggning med 60-talet anställda där vägunderhållsmaskiner och grönytevård (Trejon Optimal) samt skogsvagnar/kranar (Trejon Multiforest) tillverkas. Dessa två varumärken marknadsförs och säljs i Sverige samt i ett 20-tal länder runt om i Europa.

I Sverige är Trejon grossist och generalagent för drygt 20 olika varumärken. Maskinerna säljs via 55 återförsäljare runt om i landet. Våra långa samarbeten med starka europeiska tillverkare sträcker sig långt tillbaka i tiden från 80-talets början. Tillsammans med stabila och högkvalitativa leverantörer erbjuder Trejon ett program med brett utbud som täcker maskinbehovet under årets alla årstider.

Om tjänsten

Som marknadskoordinator har du en mycket central position inom företaget. Tjänsten är bred och din arbetsdag kommer att vara mycket varierad med många olika arbetsuppgifter inom området marknad. I nära samarbete med vår säljavdelning ansvarar du för all marknadskommunikation i Sverige och Europa samt planering av densamma.

Som person är du prestigelös, strukturerad och driven. Du kommer gärna med egna initiativ och har god känsla för färg och form. Vidare ser vi även att du är noggrann, stundtals kan arbeta i högt tempo och har vana av att arbeta mot deadlines.

Kvalifikationer

Du har stor förståelse och kunskaper inom IT/digital marknadsföring samt är bekväm med att arbeta med olika sociala medier. Tidigare har du arbetat framgångsrikt med att uppdatera hemsidor i olika CMS-verktyg. Erfarenheter inom e-plattformen Magento och projektledning inom webb är en fördel.

Du har goda kunskaper inom Adobe-programmen Photoshop, InDesign och Premiere. Kunskaper inom Illustrator är meriterande. Du är van att arbeta mot en grafisk identitet samt har god erfarenhet av trycksaks- och annonsproduktion. Du besitter även förhandlingsvana med mediehus, tryckerier med mera.

Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket då presskommunikation och textproduktion är vanliga inslag i tjänsten. Du kan även kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift. Naturliga inslag i tjänsten är fotografering och enklare produktfilmer. Vi ser erfarenhet från nationell och internationell marknadsföring som meriterande.

Du sköter kontakten med våra återförsäljare vad det gäller marknadsföringsfrågor och är även delaktig i mässor samt monterplanering. Tillsammans med säljavdelningen säkerställer du att företaget profileras på rätt sätt hos återförsäljare och vid andra event.

För att passa i rollen som marknadskoordinator bör du tycka om att arbeta med andra, även om dina arbetsuppgifter oftast hanteras självständigt. Med fördel har du studerat eftergymnasial utbildning med inriktning mot media/grafisk design eller marknadsföring samt har arbetslivserfarenhet inom området.

Ansökan

Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstidens utgång. Sök därför tjänsten redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en 6 månaders provanställning.

Ansökan, i form av CV och personligt brev, skickas via e-post till henrik.johansson@trejon.se. För frågor rörande tjänsten, kontakta Henrik Johansson, VD, på 0935-399 05. Läs mer om Trejon på http://www.trejon.se.