Tre utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Igen!

För åttonde året i rad har Tre utsetts till en av Sveriges tio bästa arbetsplatser när Great Place to Work presenterar sin årliga lista. Tre går in på plats fem, samma placering som förra året i kategorin ”stora organisationer” och får därmed högst placering av alla i telekombranschen.

Utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsplats bygger på en medarbetarundersökning där de anställda får berätta hur de upplever sin arbetsgivare.

– Att vi under så många år i rad hamnar högt upp på listan är otroligt roligt, särskilt det senaste året som ju har varit extra utmanande. Under pandemin har vi jobbat stenhårt med olika digitala aktiviteter för att våra medarbetare ska behålla motivationen och känslan av att jobba på ett och samma företag, och för att skapa olika ”lägereldar” att samlas kring, säger Cecilia Eriksson, HR-direktör på Tre.

I undersökningen bedöms kriterier som trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap på arbetsplatsen. Även företagens kulturprofil bedöms och ligger till grund för slutbetyget.

– Jag blir otroligt glad när jag ser att våra medarbetare trivs så bra. Det är alla som varje dag väljer att lägga sin energi och omsorg på Tre, som gör att vi är framgångsrika både affärsmässigt och som arbetsplats. Många som jobbar här lyfter ofta fram att vi har en speciell och härlig kultur. Hos Tre kan man göra karriär oavsett vem man är, här finns verkligen chans att skapa sin egen framgång. Samtidigt har vi en varm och stöttande miljö där vi peppar och hjälper varandra framåt. Det skapar en positiv och öppen kultur som jag tror är en av nycklarna till vår framgång, säger Cecilia Eriksson.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.