Tre har sedan 2022 varit sponsor till Gothia Cup och är sedan förra året officiell partner till Partille- och Gothia Cup.

Tre stolt partner till Partille- och Gothia Cup

Partille- och Gothia Cup är världens största handbolls- och fotbollsturneringar för ungdomar. Tre har sedan 2022 varit sponsor till Gothia Cup och är sedan förra året även partner till båda turneringarna. Genom samarbetet vill Tre främja och lyfta ungdomars utveckling och möjlighet att lysa som den stjärna de är.

– Vi tror på kraften i ungdomarnas drömmar och ambitioner. Partille- och Gothia Cup ger unga människor en ovärderlig chans att växa genom idrotten. Vi är stolta över att kunna bidra till och stödja dessa turneringar som inte bara främjar personlig utveckling utan också stärker gemenskap, inkludering och skapar möjligheter för ungdomar att nå sin fulla potential, säger Johanna Andrén, Head of Marketing på Tre Sverige.

Som en del av årets engagemang presenterar Tre ”3Ligan” på turneringarna. "3Ligan" är en dynamisk monter som består av tre olika moment:

1. Trekampen – Tre grenar som mäter din reaktion, precision och hastighet.
  2. Spelarkort – Designa ditt eget spelarkort baserat på resultatet från Trekampen.
  3. Tre Studio – Fånga ditt bästa trick eller vinnargest med en bullet-time kamera.

– Till Partille- och Gothia Cup kommer några av världens bästa ungdomshandbolls- och fotbollsspelare. Vi ville hitta en aktivitet och ett syfte där vi bidrar till ungdomarna, och fokus är att förena kärleken för sporten med fairplay, alla spelare ska kunna lysa som den stjärna de är oavsett prestation. Vi har verkligen dragit i alla växlar för att skapa aktiviteter för ungdomarna som gör turneringarna till en trevligare upplevelse för alla, säger Lovisa Tivelius, Sales Marketing Manager på Tre Sverige.

Besökare över 18 år som gör spelarkort kommer ha möjlighet att vara med i en utlottning om en ny Samsung-telefon. Kampanjen kommer tas ut externt i sociala medier, displayannonser och i print. Dessutom har man köpt annonsering på en spårvagn som kommer rulla i fyra veckor under cuperna:

– Vi vill att det ska hända saker på vägen, och i stället för upprepade budskap har vi lekt med fönsterrutorna på spårvagnen och skissat så att det blir en upplevelse och känsla av att alla är på väg till Heden och alla aktiviteter som väntar, säger avslutningsvis Lovisa Tivelius.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Garbergs. Partille Cup pågår mellan 1–6 juli och Gothia Cup mellan 14–20 juli.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G-, 4G och 5G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.