Tre bästa valet för Storbritannien

Tre bästa valet för Storbritannien

Tre erbjuder som enda stora svenska mobiloperatör fri roaming i Storbritannien. Det visar en ny undersökning av tidningen Mobil och konstaterar samtidigt att det skiljer mycket i villkor mellan olika operatörer.

Efter Storbritanniens utträde ur EU har många mobilanvändare blivit oroliga för ökade kostnader vid resor till Storbritannien. I en ny undersökning och genomgång av tidningen Mobil konstateras att det skiljer mycket mellan olika operatörer när det gäller avgifter för samtal, sms och mobildata. Som enda stora svenska operatör helt utan avgifter återfinns Tre och systerbolaget Hallon.

– Kul att vi är det bästa valet i undersökningen. Det skiljer sig mycket mellan olika operatörer, men vi har sedan Brexit haft samma villkor för UK som för EU, säger Rune Pedersen, CCO Consumer Market, Tre Sverige.

Tres priser inom EU/EES och Storbritannien.
Du kan använda ditt abonnemang till samma pris som i Sverige om du tillfälligt befinner dig i ett annat land inom EU/EES & Storbritannien. Gäller upp till ditt abonnemangs datakvot (max 60 GB för abonnemanget Obegränsat, 100 GB för företagsabonnemang), och med undantag för trafik från Sverige till utlandet, samt betal- och satellitsamtal/-SMS. Du kan se vad som gäller för just ditt abonnemang på Mitt3 och du hittar samtliga priser i vår utlandsprislista.

Undersökningen går igenom alla större svenska operatörer och publicerades på Mobil.se den 3 juli 2024

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G-, 4G och 5G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.