Sara Milovanovic, produktchef och bredbandsexpert på Tre Sverige.

Tre är Årets Bredbandsraket

Utmärkelsen baseras på en kundnöjdhetsundersökning av Sveriges Internetleverantörer som görs av Nordic Bench tillsammans med Telekomnyheterna. Tre har förbättrat sitt resultat mest av alla internetleverantörer sedan förra året och hamnar även på en andra plats i kategorin Årets Bredbandsoperatör.

Enligt undersökningen anser sig Tres kunder bli behandlade schysst, få hjälp med sina problem och leverans av bra tilläggstjänster. Tre har gjort flera kraftiga investeringar i nätverk, täckning och kapacitet de senaste åren för att möta både kundernas och samhällets växande behov av snabb och tillförlitlig internetuppkoppling som passar både hemma och på arbetsplatsen.

– Vi är otroligt stolta över att ha vunnit Telekompriset för Årets Bredbandsraket. Detta pris är en hyllning till alla våra medarbetare som tack för deras hårda arbete för att leverera den bästa möjliga bredbandsupplevelsen till våra kunder. Vi är dedikerade till att fortsätta utveckla vår bredbandsteknologi och göra det möjligt för fler människor att vara uppkopplade, oavsett var de befinner sig i landet, säger Sara Milovanovic, produktchef och bredbandsexpert på Tre Sverige.

Telekompriset för Årets Bredbandsraket är en trevlig bekräftelse på det engagemang som gjorts för att förbättra den digitala upplevelsen och fortsätta stärka Sveriges ställning inom telekommunikation och bredbandsinfrastruktur.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.