Sverigepremiär för Sony Ericssons Facebook-mobil C510 Cyber-shot

C510 är inte bara den billigaste Cyber-shot-mobilen någonsin, den är också första resultatet av ett unikt samarbete mellan 3 och Sony Ericsson om Facebook, YouTube och Windows Live Messenger i mobilen.

Till det yttre är C510 en smidig liten candybar-modell. De stora nyheterna finns inuti. Redan när man startar mobilen ser man den första - Facebook ligger som startsida så att du alltid är automatiskt uppdaterad om vad dina vänner gör. När du filmar med mobilen får du valet om du vill spara i mobilen eller lägga upp på YouTube. Och du kan se dina Windows Live-kontakter i mobilens adressbok, komplett med info om de är uppkopplade eller inte.

Detta gör C510 till en av de första mobiler där det är riktigt enkelt att använda populära Internet-tjänster. De är sällan mer än ett klick avlägsna. Dessutom har c%10 Turbo3G PRO för snabbast möjliga datahastighet både när du laddar ner och laddar upp. Det här är alla de funktioner som C510 är fullproppad med:

• Facebook på noll klicks avstånd, se dina vänners status och foton direkt på startskärmen, uppdatera din egen status och kolla newsfeeden.
• YouTubeTM uploader tool - laddar upp dina videos direkt till YouTube och skickar länken via sms till en vän. Applikationen har utvecklats exklusivt för 3-gruppen.
• Windows Live Messenger - syr ihop dina Messenger-kontakter med mobilens telefonbok. Där kan du se vilka som är inloggade och starta chat med dem.
• 3.2 megapixel Cyber-shotTM kamera med autofokus och blixt
• Skjutbart linsskydd och flera smarta program för bättre bildkvalitet
• Smile ShutterTM - ett smart program som tar bilden när motivet ler så at du alltid får bästa bilden.
• Face Detection - hjälper kameran att ställa in skärpan på upp till tre ansikten samtidigt
• Auto-rotation - roterar bildformatet när du roterar på kameran
• Photo Fix - justerar balans, ljus och kontrast för bästa bildkvalitet
• Snapfish by HP - gör att du kan skicka bilder till HPs Snapfish och få den printade hem till dig.
• Hotmail och 3Mobil-TV
• Taltiden är 210 minuter och standbytiden 350 timmar.

Hos 3 kommer Sony Ericsson C510 Cyber-shot att kosta 1 995 kronor. Med 3vänner och 3pott 99 i 18 månader kostar den 69 kronor i förhöjd månadsavgift och med alla andra abonnemang följer mobilen med utan extra kostnad. Alla som köper C510 får tre månader fri data men kunder som tecknar 3pott 199 eller ett större abonnemang får fri data så länge de behåller abonnemanget.

Bilder på Sony Ericsson C510 Cyber-shot finns på 3s photostream på www.flickr.com eller på www.tre.se/marknadsmaterail User:press/password:press.

För mer information kontakta:

Nicholas Högberg, Vice VD 3
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med drygt 19 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40 %). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.