Sony Ericsson W980 - en musikmobil för lyssnaren som kräver något extra

Med W980 har Sony Ericsson skapat en exklusiv mobil och en avancerad musikspelare med en elegant design.

Sony Ericsson har varit extremt framgångsrika med att föra över Sonys varumärke för musikspelare - Walkman - till mobilvärlden, så framgångsrika att det idag inte säljs särskilt många rena mp3-spelare längre. De flesta som vill lyssna på musik föredrar att köpa en musikmobil.

W980 är Sony Ericssons senaste tillskott i Walkman-familjen. Den bygger på samma tekniska plattform som föregångaren W910 men tillverkaren har lyft både prestanda och design till nya nivåer. Internminnet är på 8 GB och musikspelaren klarar att spela i stort sett alla kända format.

Det mest iögonfallande är dock designen, samtidigt exklusiv och nyskapande, där W980 kan mäta sig med vilken annan musikspelare som helst på marknaden. Kameran är på 3,2 megapixel och har tre gångers zoom. Dessutom har W980 inbyggd FM-radio, GPS och 8 GB internminne. W980 kommer dessutom med Hotmail, Windows Live Messenger, Wayfinder Navigator och 3s Mobil-TV. Taltiden är 270 minuter och standby-tiden 360 timmar.

Sony Ericsson W980 kommer att finnas hos alla 3s butiker och återförsäljare från första veckan i augusti. Kontantpriset är 3 895 kronor. Vid köp av 3Bomben99 eller 3Bomben Friends med 18 månaders bindning kostar den 199 kronor i månaden och med alla abonnemang från 3Bomben 399 i 24 månader och uppåt medföljer Sony Ericsson W980 utan extra kostnad.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
www.tre.se/marknadsmaterial
Användarnamn: press
Lösenord: press

Nicholas Högberg, CCO 3
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med närmare 18 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.