Sony Ericsson C905 - skarp kameramobil med mer än 8 megapixlar

Smarta funktioner, blogg-kontakt och en kamera på hela 8 megapixlar gör C905 till Sony Ericssons vassaste kameramobil hittills. Modellen har redan mötts av positiva omdömen i fackpressen och har alla förutsättningar att bli en storsäljare i årets julhandel.

C905 är den nya toppmodellen i Sony Ericssons sortiment av avancerade kameramobiler med varumärket Cybershot. Kameran är på hela 8,1 megapixlar, har autofokus, xenonblixt och 16 gångers digital zoom. Dessutom kommer den med Sony Ericssons kompletta svit av program för att förbättra, hantera och redigera bilder där "smart kontrast" kanske är den nyttigaste. C905 har också en GPS som kan lägga in plats-information i bilderna och möjlighet att ladda upp bilder direkt till valfri blogg, till Flickr eller visa dem på en TV. På det hela taget är C905 en ovanligt genomtänkt kameramobil som redan fått väldigt fina recensioner i fackpressen och har alla förutsättningar att bli en storsäljare i årets julhandel.

Mobilen är en så kallad slider-modell vilket betyder att den skjuts upp ihop när man inte använder den. Hos 3 kommer Sony Ericsson C905 att finnas i tre färger; Ice Silver, Night Black och Copper Gold. Displayen är på 2,4 tum och mobilen har FM-radio, W-lan, och Turbo 3G för nedladdning upp till 3,6 Mbit/s . Internminnet är på 160 MB och det finns plats för extra minneskort av M2-typ upp till 8 GB. Ett 2 GBs kort medföljer. Dessutom finns Windows Live Messenger, Hotmail, Wayfinder Navigation och 3Mobil TV. Taltiden är 240 minuter och standby-tiden hela 360 timmar.

Sony Ericsson C905 kommer att finnas hos alla 3s butiker och återförsäljare 22 oktober. Kontantpriset är 4 395 kronor. Vid köp av 3Bomben99 eller 3Bomben Friends med 18 månaders bindning kostar den 199 kronor i månaden och med alla abonnemang från 3Bomben 399 24 månader och uppåt medföljer C905 utan extra kostnad.

Bilder på C905 finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder

Nicholas Högberg, Vice VD 3
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med drygt 19 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.