Skypephone ,Nokia N95 8GB och lila Sony Ericsson K770 populäraste julklappsmobilerna

En värsting-Nokia med ”Spiderman 3”, en lila Sony Ericsson eller Skypephone som kontant-mobil, det är de mest sålda julklappsmobilerna när mindre än en vecka återstår till julafton. December är alltid mobilbranschens mest hektiska månad. Då säljs det betydligt fler mobiler än någon annan period under året och särskilt är det kontantkortsmobiler som säljs – de passar ju så bra att ge bort som presenter. Med mindre än en vecka kvar till jul har operatören 3 tagit en titt på senaste veckans försäljningsstatistik och hittat tre vinnare i årets julhandel. Bland kontantkortsmobilerna säljer 3 Skypephone mycket bra. Mobilen som är utvecklad av 3 och Skype tillsammans kombinerar Skypes fria Internet-telefoni med en fullfjädrad 3G-mobil och erbjuder oslagbart värde för den som har många kontakter världen över. Nokia N95 8GB är den mobil som säljer absolut bäst . Mobilen är Nokias värsting-modell med 5 megapixel-kamera och nu i höst har den utrustats med 2,8-tums display och ett internminne på hisnande 8 GB. Hos 3 säljs den dessutom med filmen ”Spiderman 3” förladdad. Sony Ericsson K770i är en elegant designmobil med 3,2 megapixelkamera. Den finns i höstens hetaste modefärg lila och i en mera sobert brun, men den lila varianten säljer överlägset bäst. Två andra Sony Ericsson mobiler går också väldigt bra. Musikmobilen W910i som finns i rött och svart, samt kameramobilen K850 som har en 5-megapixelkamera och finns i blått och grönt. Mobilbilder: Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press Nicholas Högberg, CCO 3 Mobil: +46 (0)735-33 71 90 E-post: nicholas.hogberg@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3 Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med 15,9 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.