Samsung Touch Wiz -touchmobil med 5 megapixlar, Turbo3G och fri mobilsurf

Touch-skärm är sommarens hetaste mobilkategori. Samsungs TouchWiz tillhör definitivt de vassaste med 5 megapixels kamera, ansiktsigenkänning, Turbo-3G och widget-gränsnitt. Bara hos 3 kan du få den för 0 kronor månaden och med fri mobilsurf.

Samsung har blivit allt framgångsrikare i Sverige och nu ger sig den sydkoreanska tillverkaren in på den superheta marknaden för så kallade touchmobiler med stora, tryckkänsliga displayer och grafiska gränssnitt i stället för gammaldags knappar. Runt skärmen har Samsung designat en elegant mobil som utseendemässigt kan mäta sig med kategorins mest omskrivna modeller och som funktionsmässigt vinner över dem.

Det mest iögonfallande på Samsung TouchWiz är den 2,8-tum stora pekskärmen med ett widget-baserat gränssnitt som gör att du enkelt kan sköta kameran utan att använda några knappar. Eller flytta de funktioner du behöver fram och tillbaka med drag and drop. Den stora skärmen gör TouchWiz till en överlägsen surfmobil och om hos 3 ingår fri och obegränsad mobilsurf med alla prisplaner från 3Bomben 399 och uppåt.

Kameran är på hela 5 megapixel och har ansiktsigenkänning. Dessutom har den fyra gångers zoom och autofokus. Dessutom har TouchWiz inbyggd FM-radio, 256 MB internminne och plats för Micro SD-minneskort i storlekar upp till 8 GB. Taltiden är 180 minuter och standby-tiden 250 timmar.

Samsung TouchWiz kommer att finnas hos alla 3s butiker och återförsäljare från mitten av augusti. Kontantpriset är 3 395 kronor. Vid köp av 3Bomben99 eller 3Bomben Friends med 18 månaders bindning kostar den 495 kr kontant, plus 199 kronor i månaden och med alla abonnemang från 3Bomben 399 med 24 månader s bindning och uppåt medföljer Samsung TouchWiz utan extra kostnad och då ingår även fri och obegränsad mobilsurf i 3s 7,2 Mbit-nät.

Se även http://www.youtube.com/watch?v=ZF9rcmX83yQ

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
www.tre.se/marknadsmaterial
Användarnamn: press
Lösenord: press

För mer information, kontakta:

Nicholas Högberg, CCO 3
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med närmare 18 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.