Premiär för Nokia 6120 – prisvärd liten TV-mobil som kan allt

Nokia 6120 är den lilla 3G-mobilen som kan allt. Under det kompakta skalet finns alla de funktioner och program som bara värstingmodellerna brukar ha – dessutom kan du titta på mobil-TV i den. Nokia 6120 är den första Tv-mobilen till normalpris på svenska marknaden. TV-mobil betyder en verklig högkvalitativ skärm plus att den har vår 3 Mobil-TV-tjänst förinstallerad, en tjänst som fram till 13 augusti kommer att vara gratis att använda. Till att börja med kommer Nokia 6120 att finnas i svart och senare kommer den även i rosa och vitt. Den har trippelband för GSM och 3G. Minnet är 50 MB och det finns plats för minneskort av typen MicroSD upp till 2 GB. Den har USB2 och Bluetooth 2.0 och kommer med Nokias PC-suite för Windows 2000/XP/Vista och SyncML OTA. Hanterar SMS, MMS, E-mail och push to talk. Skärmen är 2 tum stor, upplösningen är väldigt fina 320 x 240 pixlar och 262 000 färger. Kameran är 2 megapixlar. Batteritiden är 235 timmar stand by och 160 minuter taltid. Nokia 6120 kostar 69 kronor i månaden i 24 månader eller 99 kronor i månaden i 18 månader. Utan förhöjd månadsavgift är priset 2 995 kronor. Peder Ramel, Skandinavienchef 3 Mobil: (+46) 0735-333 023 Epost: peder.ramel@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: (+46) 0735-337404 Epost: erik.hornfeldt@tre.se Om 3 3-gruppen är världens ledande operatör av mobila bredbandsnät och mediatjänster med 14,7 miljoner kunder i nio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40%). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.