Om din vän vore en låt? – nu lanseras Friendtones som app

Om din vän vore en låt? – nu lanseras Friendtones som app

Friendtones är en musiktjänst för mobiltelefoner där de som ringer upp användaren hör en låt istället för den vanliga signalen medan de väntar på svar. Tjänsten möjliggör även att användaren kan anpassa sin ringsignal beroende på vem som ringer. Idag lanseras en ny version av Friendtones som applikation till iPhone och Android där användaren kan byta obegränsat bland 4 000 låtar för 9,90 kronor i månaden.

Torsdag den 24 januari lanserar mobiloperatören 3 sin tjänst Friendtones som applikation för androidmobiler och iPhones. Det innebär att den som lagt till Friendtones kan välja vilken låt som ska spelas upp för de som ringer istället för den vanliga tut-signalen. Genom den nya appen kan användaren enkelt välja ur mobilens adressbok vilka vänner som ska få höra vilken låt.

Användaren kan inte bara välja sina favoritlåtar som signal när personer ringer dem. Genom appen går det även tilldela varje enskild kontakt en egen ringsignal i form av en låt, så att man vet vem som ringer innan man tittat på displayen. Det går även att låta slumpvisa låtar spelas som ringsignal efter en egenkomponerad favoritlista. För att leta upp sina favoritlåtar finns en överskådlig sökfunktion.

Tjänsten visar de 10 personer som ringer användaren flitigast och dessa kan i ett klick tilldelas var sin Friendtone - som de sedan hör varje gång de ringer upp användaren.

Friendtones kostar 9,90 kronor i månaden och användaren får byta obegränsat bland 4000 låtar för den summan.  Antalet låtar ökar kontinuerligt allteftersom nya låtar lanseras. Användaren kan använda max 20 låtar åt gången men dessa kan bytas ut när som helst.

Tjänsten fungerar både i datorns webbläsare och är anpassad för mobilens webbläsare. Friendtones-appen finns tillgänglig för Android och iPhone, iPad och iPod touch via App store och Google Play. Applikationen laddas ner kostnadsfritt.

De tio mest populära låtarna 2012

Loreen

Euphoria

Peps Persson

Oh Boy

Djungelboken

Djungelboken - Var nöjd med allt (Theme)

Film och TV

The Muppet Show (Theme)

Sällskapsresan

Sällskapsresan - Trumpet Solsemester (Theme)

Bengt Palmers

Sällskapsresan - Med Suntrip Mot Solen

Sean Banan

Det Är Många Som Ringer Just Nu

Swedish House Mafia

Save The World

Film och TV

Sommar Sommar Sommar (Theme)

Funtone

Telefonkö - Du Har Plats 56 I Kön

Fram till den 28 februari 2013 kan 3Kunder prova Friendtones fritt i 30 dagar.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information och PR

Mobil: +46735337404