Nya 3Kontant - ring för noll kronor till 5,2 miljoner fasta telefoner

Nu har 3G-revolutionen nått fram till kontantmarknaden. Nya 3Kontant som lanseras idag kombinerar Skype och Windows Messenger med noll kronor minuten för samtal till landets alla 5,2 miljoner fasta telefoner.

Under senare år har det funnits två väldigt olika mobilmarknader i Sverige. Abonnemangskunderna har sedan länge gått över till 3G. Här är det värstingmobiler som gäller, kameror med många megapixlar, stora färskärmar, mobilsurf i bredbandshastighet, musikspelare, mobilTV och rejält med internminne. Samtidigt har kontantkortsmarknaden dominerats av billiga mobiler byggda på 10 år gammal teknik och inga andra extra funktioner än SMS.

Nu förändras den bilden. I takt med att det kommer allt fler 3G-mobiler för under tusenlappen på marknaden börjar även kontantkunderna upptäcka fördelarna med 3G och de tjänster som blir möjliga i ett 3G-nät. Nya 3Kontant speglar detta och riktar sig till kontantkunder som inte vill välja bort det mobila Internet eller Windows Messenger. Den stora nyheten är dock noll kronor för samtal till fasta telefoner.

- Låga priser till kompisarna är en självklarhet, men bara för att man har ett kontant-abonnemang ska man inte behöva betala höga minutpriser när man ringer hem eller ringer till företag och myndigheter. Särskilt inte när det är där man ofta blir sittande i långa telefonköer, säger Nicholas Högberg, vice VD på 3 Sverige.

De unika fördelarna med Nya 3Kontant är 0 kronor minuten till fasta nätets 5,2 miljoner telefoner- ingen annan operatör har det. Windows Live Messenger och Skype ingår - ingen annan operatör har det. MMS och videosamtal för 0 kronor till egna nätet - ingen annan erbjuder det heller. Kontantmarknadens lägsta pris på mobildata - 10 kronor/MB. Dessutom ger Nya 3Kontant SMS för 0 kronor inom egna nätet och den som fyller på med 300 kronor eller mer får 3 000 fria SMS till alla nät.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
www.tre.se/marknadsmaterial
Användarnamn: press
Lösenord: press

Kontakt:
Nicholas Högberg, vice VD 3 Sverige
E-post: nicholas.hogberg@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

About 3
The 3-group is the leading global player in the 3G arena, holding licences in 10 markets with total population coverage of approximately 175 million. In Sweden and Denmark, 3 is a joint venture between Hutchison-Whampoa Limited (60%) and Investor AB (40%). 3 Scandinavia also holds a license to operate a 3G network in Norway. For more information, please go to www.tre.se