Nu finns supertunna Huawei Ascend P6 hos 3

Nu finns supertunna Huawei Ascend P6 hos 3

Trots sin tunnhet är Huawei Ascend P6 både snabb och kraftfull med en nedladdningshastighet på upp till 21.6 Mbit/s, fyrkärnig processor och ett stort RAM-minne.

Huawei Ascend P6 är 6.18mm tunn och har en 4,7 tums HD-skärm. Mobiltelefonens generösa 1,5 GHz Quad-Core-processor gör att den klarar multitasking utan problem och användargränssnittet flyter på bättre. Filma eller fotografera i HD-kvalité med mobiltelefonens 8-megapixelkamera som ger skarpa bilder med härliga färger eftersom den är utrustad med autofokus, 4x digital zoom och LED-blixt. Mobilens DLNA-funktion gör att du enkelt kan visa upp dina bilder och videoklipp på en annan enhet som till exempel en TV med DLNA. Huawei Ascend P6 finns i färgerna svart och rosa hos 3.

Huawei Ascend P6 använder operativsystemet Android 4.2.2 även kallat Jelly Bean som ger tillgång till Google Play-butik med över 800 000 applikationer. Mobilens taltid är upp till 870 minuter och standby-tiden är upp till 315 timmar. Huawei Ascend P6 inbyggda minne är på 8 GB och RAM-minnet är på 2GB vilket betyder att mobilen arbetar snabbt. Mobilen har Turbo3G Pro + som ger en nedladdningshastighet på upp till 21.6 Mbit/s.

Från och med idag, måndag 2 september, går det att köpa Huawei Ascend P6 hos 3s butiker, återförsäljare, telesälj, kundservice och på tre.se. Kontantpriset för privatpersoner är 3 295 kronor inklusive moms. Vid köp av 3Surf Plus, 3Pott 299 eller 3Total 5GB med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad. Företagspriset för mobilen är 2 156 kronor exklusive moms. Vid köp av 3Business Plus, 3Businness Surf Plus eller 3Företag S med 24 månaders bindningstid ingår mobilen utan extra kostnad.

Om du vill veta mer eller förhandsboka Huawei Ascend P6 besök www.tre.se eller ring telesälj på 020- 33 33 33.

För mer information var vänlig kontakta:

Erik Hörnfeldt, Information & PR, 3

Malin Harman, Information & PR, 3